شناسهٔ خبر: 67207051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین خبرها از سیل چالوس

فرماندار چالوس گفت: تاکنون پیکر ۲ مفقودی سیل چالوس با تلاش هلال‌احمر و نیروهای امداد و نجات پیدا شده است.

صاحب‌خبر -

محمد شریفی فرماندار چالوس گفت: پیکر دختر ۲۰ ساله‌ای که گرفتار سیلاب پنجشنبه شب گذشته در رستوران دربند جاده چالوس شده بود از زیر گل و لای خارج شد.  

پیکر دومین مفقودی سیل جاده چالوس پیدا شد

وی ادامه داد:  دقایقی قبل نیز پیکر دومین مفقودی سیل جاده چالوس که پسر بچه ۱۰ ساله است، با تلاش هلال احمر و نیرو‌های امداد و نجات پیدا شد.

به گفته فرماندار چالوس تاکنون ۱۰ خودرو از زیر گل و لای سیلاب بیرون کشیده شد که خالی از سرنشین بودند.

وی در خصوص پاکسازی این محور سیل زده یادآور شد : دستگاه های خدماتی در حال پاکسازی و ایمن سازی جاده کندوان هستند.

شریفی ادامه داد: این جاده با شرایط موجود، اکنون برای تردد خودروها میسر نیست و ما برای اینکه اتفاقات خاصی رخ ندهد از مسوولان انتظامی استان البرز درخواست می کنیم مسیر را بازگشایی نکنند تا جاده به طور کامل ایمن سازی و پاکسازی شود.

فرماندار چالوس تصریح کرد: هر زمان عملیات پاکسازی و ایمن سازی این محور انجام شد، به مسئولان در استان البرز برای بازگشایی محور اطلاع می دهیم اما اکنون برای جلوگیری از اتفاقات تلخ، این آمادگی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از دستگاه های ذیربط درخواست می کنیم تا برای تأمین بودجه آبخیزداری به ما کمک کنند در غیر این صورت با هر بارشی ممکن است شاهد اتفاقات تلخ باشیم.

ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ بارش‌های رگباری در ارتفاعات چالوس منجر به طغیانی شدن رودخانه چالوس و وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد که این سیل خساراتی را نیز به دنبال داشت.

طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده پس از این سیل در منطقه دزدبن جاده چالوس و محدوده رستوران دربند چندین خودرو گرفتار سیلاب شدند و جریان شدید آب دست‌کم ۹ خودرو را طعمه خود کرد.

در این سیل علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و برخی واحدهای تجاری حاشیه جاده، ۱۶ نفر مصدوم شدند.

نظر شما