شناسهٔ خبر: 67206935 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جو بایدن برای جذب جوانان، دوباره دست به دامان هالیوود شد/ تبلیغات انتخاباتی دموکرات‌ها در اینستاگرام

محبوبیت بایدن این روزها نزد جوانان آمریکایی کم شده است و به همین علت دموکرات‌ها برای جذب این گروه سنی، دست به تبلیغات وسیع در اینستاگرام خواهند زد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - شصت سالی می‌شود که به غیر از چند استثنا، اکثر جوانان به دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا رای می‌دهند. بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ توانسته بود تا با اختلاف ۲۵ درصدی نسبت به ترامپ، رای جوانان را بیشتر جذب کند؛ اما علی‌رغم تمام باج‌هایی که بایدن در سه سال اخیر به افراد زیر ۳۰ سال داده است، خیال دموکرات‌ها از جذب مجدد جوانان راحت نیست.

با این حال دو چالش داخلی و بین‌المللی در این دوره سر راه بایدن قرار دارد: هزینه‌های بالای زندگی و کاهش قدرت خرید، بحران داخلی برای دموکرات‌ها بوده و از طرفی بحران انسانی در غزه، مسئله دیگری است که اهمیت بالایی نزد جوانان آمریکایی پیدا کرده است.

تیم بایدن به خوبی می‌داند که راه حلی «ارزانی» برای گرانی ندارد، جز تغییر روایت و مدیریت کردن فضای رسانه‌ها و نحوه پوشش مسائل اقتصادی؛ اما خیلی دوست دارد که تا آخر اکتبر امسال، به آتش‌بس میان حماس و اسرائیل برسد.

این چالش‌ها سبب شد تا حامیان بایدن برای ترمیم چهره او در جوانان، یک گروه جدید با نام Won’t PAC Down (عقب نشینی نمی‌کنیم!) و با بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری را تاسیس کنند. این مجموعه قرار است تا با استخدام نویسندگان محصولات هالیوودی، محتوای تصویری برای ترمیم چهره این پیرمرد هشتاد ساله تولید کنند.

به‌کارگیری نویسندگان هالیوودی برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

تعدادی از این افراد در سریال‌های کمدی معروفی نظیر «شنبه شب زنده» Saturday Night Live ، «پارک‌ها و تفریحات» Parks and Recreation و «دهن لق» Big Mouth حضور داشته و چند ماهی می‌شود که در یک آپارتمان بزرگ در مرکز لس‌آنجلس گرد هم می‌آیند. آن‌ها قصد دارند تا تبلیغاتی ۳۰ تا ۹۰ ثانیه‌ای و به سبک اینفلوئنسرها برای ریلز Reels اینستاگرام را ساخته و از اوایل ماه جولای در این پلتفرم بارگذاری کنند.

یکی از افراد حاضر در این گروه به وب‌سایت پولتیکو گفت که آن‌ها امیدوارند تا با این ترفند بتوانند به قشری که سیاست را دنبال نمی‌کند، دسترسی پیدا کرده و پیام خود را به آنان برسانند. این مجموعه از تاکتیک مرسوم دموکرات‌ها مبنی بر وایرال کردن ویدیوهای حمایت‌های سلبریتی‌ها از یک نماینده، فاصله خواهند گرفت.

ترویس هلویگ مدیر تیم نویسندگان Won’t PAC Down در رابطه با عدم استفاده از سلبریتی‌ها گفت: «تفاوتی زیادی میان این وجود دارد که یک سلبریتی را قرار دهی جلوی دوربین و او بگوید: «اگر از دیدن من در فیلم Madame Web لذت بردید، شما به رای دادن نیز علاقه‌مند خواهید شد.» ما تیمی متشکل از بهترین نویسندگان و کارگردانانی که خود جوان هستند را گرد هم آوردیم؛ ما قرار است تا محتواهایی حاوی پیام‌های تبلیغاتی که مورد پسند جوانان است را تولید کرده تا بتوانیم این گروه سنی را پای صندوق‌های رای بکشانیم.»

جالب است که این نویسنده مثال فیلم Madame Web را زد؛ این اثر شکست بسیار سختی در گیشه خورد! اگر داکوتا جانسون ستاره اصلی این اثر بگوید: «اگر از دیدن من در فیلم Madame Web لذت بردید...» مسئله خنده‌دار این خواهد بود که کسی او را در این فیلم ندیده است! البته بحث سیدنی سویینی دیگر بازیگر این فیلم، متفاوت است؛ والدین این ستاره هالیوودی، به اصطلاح ترامپی بوده و این بازیگر به ستاره مورد علاقه جمهوری‌خواهان تبدیل شده است.

پولتیکو در گزارش خود اشاره داشت که یکی از سیاست‌گذاران حزب دموکرات، روایت‌های همسو با این حزب و دست‌آوردهای بایدن نظیر بخشش بدهی وام تحصیل را در جلسه اول به تیم Won’t PAC Down تفهیم کرد تا آن‌ها این مواضع را در این ویدیو‌ها تبلیغ کنند.

باج ۱۶۷ میلیارد دلاری بایدن به جوانان

بزرگ‌ترین باجی که بایدن در دوران ریاست‌جمهوری خود به جوانان داده، بخشش ۱۶۷ میلیارد دلار از بدهی وام دانشجویی را برای ۴.۵ میلیون آمریکایی بوده است. بسیاری از مردم این کشور معتقدند که نباید پول مالیات‌دهندگان، برای پرداخت بدهی تحصیل یک فرد در رشته «تغییر جنسیت» هزینه شود. اگر این فرد در یک رشته کارآمد درس می‌خواند، بدهی خود را پرداخت می‌کرد و نیازی نبود تا دیگران، مجبور به جبران اشتباهات وی شوند.

نارضایتی جوانان از عملکرد بایدن در دوران ریاست‌جمهوری

طی جدیدترین نظرسنجی گلوپ برای میزان رضایت جوانان از عملکرد رئیس‌جمهور، بایدن رکورد پایین‌ترین رضایت از یک رئیس‌جمهور دموکرات را در چند دوره اخیر کسب کرده است. حتی بخشودگی «اشتباهات افراد در رشته تحصیلی» نیز کافی نبوده و گرانی و بحران غزه، گریبان رهبر دموکرات‌ها را گرفته است. لیبرال‌ها از مسئله این واهمه دارند که جوانان یا به ترامپ رای دهند و یا قید شرکت در انتخابات را بزنند.

جو بایدن برای جذب جوانان، دوباره دست دامان هالیوود شد/ تبلیغات انتخاباتی دموکرات‌ها در اینستاگرام

دلا ولپ Della Volpe یکی از مشاوران Won’t PAC Down درباره نگرانی‌های دموکرات‌ها از نبود شور اشتیاق کافی میان جوانان به پولتیکو گفت: «چالشی بزرگی سر راه ماه وجود دارد و به همین علت این تیم را تشکیل دادیم. اوباما به خوبی توانسته بود تا در رقابت‌های خود رای جوانان را از آن خود کند. اما این دوره، یک استادی خاصی را در فضای رسانه‌ امروز طلب می‌کند. هدف ما این است که روایت مناسبی را از عملکرد دولت بایدن به نمایش گذاشته و اهمیت انتخابات این دوره را برجسته کنیم. ما ویدیوهای به‌یادماندنی را تولید خواهیم کرد که به‌شدت فرد بیننده را مجاب به اشتراک‌گذاری Sharing کنند.»

هلویگ مدیر نویسندگان در ادامه گفتگو خود به پولتیکو اذعان کرد: «ما به شدت جوانان مردد در ایالات بنفش (با جمعیت تقریباً مساوی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) را هدف قرار داده و روی مقوله دشمنی جمهوری‌خواهان با «حقوق تولید مثل» تمرکز خواهیم کرد.»

مسئله بسیار مضحک میان دموکرات‌ها این شده است که تا چند سالی پیش، مسئله «حق سقط جنین» جزو «حقوق زنان» محسوب می‌شد؛ اما لیبرال‌های امروزی معتقدند که مردها نیز می‌توانند حامله شوند. بنابراین این روزها از عبارت «حقوق تولید مثل» استفاده می‌کنند.

جوانان آمریکایی اخبار خود را از تیک‌تاک و اینستاگرام می‌گیرند

یکی دیگر از چالش‌هایی که به پولتیکو به آن اشاره داشت این است که برای دسترسی به جوانان، باید به پلتفرم‌هایی رفت آن‌ها بیشترین وقت را در آنجا سپری می‌کنند. تقریباً یک سوم از افراد ۱۸ تا ۲۹ سال، اخبار خود را از تیک‌تاک می‌گیرند و یوتیوب و اینستاگرام و توییچ در رده‌های بعدی جای گرفتند.

تمرکز گروه Won’t PAC Down روی توییتر و فیسبوک نخواهد بود. یکی از اعضای این تیم در پایان به پولتیکو گفت: «ما باید به پلتفرم‌هایی برویم که جوانان به محض دیدن تبلیغات ما، ویدیو را سوژه دست‌انداختن نکنند و یا پشت چشم نازک نکنند.»

البته کمپین بایدن فقط به این گونه استفاده از هالیوود بسنده نخواهد کرد؛ آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر سوپراستاری نظیر تیلور سوئیفت برای بایدن تبلیغ کند، صدها هزار رای به سوی بایدن سرازیر خواهد شد. از طرفی حمایت‌های مالی هالیوود نیز کمتر از حمایت‌های معنوی آن‌ها به یاری دموکرات‌ها نیامده است.

انتهای پیام/

نظر شما