شناسهٔ خبر: 67206813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

سطح کانون‌های فرسایش بادی در سیستان و بلوچستان ۲.۴ هکتار است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وظیفه اصلی منابع طبیعی در جهت کنترل بیابان، حفاظت از آنچه که وجود دارد است، گفت: در ایران بیش از ۳۴ میلیون هکتار بیابان داریم که ۴.۶ این مساحت در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

عبدالله بامری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استان بیابانی است، افزود: طبیعت و اکوسیستم را خداوند خلق کرده و آنچه توسط خداوند خلق شده را ما نمی‌توانیم تغییر دهیم.

وی ادامه داد: در اکوسیستم بیابان میزان بارندگی کم و تبخیر آن زیاد و دارای بادها و درجه حرارت بالاتری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده درست از ظرفیت بیابان بیان کرد: بیابان یک زیست بوم با گیاهان و جانوران ارزشمند است که باید از این ظرفیت در این استان به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: طرح‌های بیابان زایی بدون مشارکت مردم و کشورهای دیگر در سیستان و بلوچستان اجرا نمی شود و باید قوانین بهره‌کشی از زمین توسط دولت‌ها اصلاح شود.

بامری اظهار کرد: سرانه بیابان در کشور برای هر نفر نیم هکتار و در سیستان و بلوچستان ۱.۸ برای هر نفر می‌باشد که بیش از سه برابر میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه سطح کانون‌های فرسایش بادی در سیستان و بلوچستان ۲.۴ هکتار است، گفت: خشکسالی‌های پی در پی، تغییر اقلیم و بستن آب در بالا دست باعث بیشتر شدن بادهای ۱۲۰ روزه و زیست در منطقه شمال استان را دشوار کرده است.

انتهای پیام

نظر شما