شناسهٔ خبر: 67206782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری یزد از حوزه قضایی مهریز بازدید کرد

رئیس کل دادگستری استان یزد به صورت سرزده از حوزه قضایی شهرستان مهریز بازدید و ضمن ارزیابی عملکرد شعبات محاکم و دادسرای این شهرستان از مجموعه مدیریت، بایگانی و پالایش این حوزه قضایی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جریان بازدید از حوزه قضایی مهریز با بیان اینکه مسئله مدیریت اوقات رسیدگی بسیار مهم است، اظهار کرد: قضات باید بر فعالیت دفتر خود نظارت جدی داشته باشند تا این موضوع سبب اطاله دادرسی نشود.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از فرایند‌ها در دستگاه قضا افزود: نباید شاهد انباشت پرونده روی میز قضات بود بلکه باید با مدیریت و استفاده از سخت افزار‌ها و نرم‌افزار‌های موجود، نظم در رسیدگی را در شعبات حکم‌فرما کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: این بازدید‌ها از شعبات در حوزه قضایی بیشتر جنبه آموزشی و با هدف انتقال تجربه صورت می‌گیرد و هدف بعدی شناسایی نقاط ضعف و قوت است.

وی با بیان اینکه قانون‌گذاری امر خطیری در کشور است، گفت: بعضا قوانین در کشور تحت تاثیر یک سری شرایط وضع می‌شود که عملا بسیاری از قوانین موجود را در عمل کنار گذشته و به نوعی زحمت مضاعف برای بعضی دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به کمبود نیروی متخصص به عنوان دادرس، یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی تخصصی دادرسی در استان در جهت تامین نیروی متخصص در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: در کمیته استانی نقل و انتقالات مصوب شد در صورت انتقال یک فرد از پستی به پست دیگر کمتر از زمان مصوب در پست جدید باید مدت زمان خدمت در هر دو پست را سپری کند.

تعامل با دستگاه ها و مجموعه ها نباید مخل احقاق حق مردم در مجموعه قضایی باشد

رئیس کل دادگستری استان یزد سپس درجمع کارکنان قضایی و اداری حوزه قضایی مهریز با بیان اینکه سیستم قضایی مجموعه‌ای مستقل است و باید تلاش کند تا استقلال خود را حفظ کند، اظهار کرد: ارتباط و تعامل با دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از ملزومات فعالیت در هر حوزه‌ای است، اما نباید این تعامل به نحوی باشد که بر احقاق حق در مجموعه قضایی اثرگذار باشد.

وی افزود: ارائه آمار بخشی از کار است، اما خروجی نهایی کار در مجموعه قضایی باید تسهیل ارائه خدمات و جلب رضایت مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه اولین وظیفه مسئولان توجه به معیشت نیروی تحت امر خود است، تصریح کرد: قطعا مسائل مالی یک شبه قابل حل نیست البته در سطح عالی مدیریت تمام تلاش‌ها در راستای بهبود معیشت همکاران انجام می‌گیرد.

گفتنی است، بازدید از مجموعه شورای حل اختلاف و پارکینگ خودرو‌های توقیفی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان یزد در شهرستان مهریز بود.

انتهای پیام/

 
 

نظر شما