شناسهٔ خبر: 67189065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نباید شاهد انباشت پرونده روی میز قضات بود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: نباید شاهد انباشت پرونده روی میز قضات بود بلکه باید با مدیریت و استفاده از سخت افزارها و نرم‌افزارهای موجود نظم در رسیدگی را در شعبات حکم فرما کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی صبح امروز در بازدید سرزده از حوزه قضایی شهرستان مهریز به صورت مجزا از شعبات محاکم و دادسرا این شهرستان و همچنین مجموعه مدیریت، بایگانی و پالایش بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مسئله مدیریت اوقات رسیدگی بسیار مهم است اظهار داشت: قضات باید بر فعالیت دفتر خود نظارت جدی داشته باشند تا این موضوع سبب اطاله دادرسی نشود.

طهماسبی با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از فرایندها در دستگاه قضا افزود: نباید شاهد انباشت پرونده روی میز قضات بود بلکه باید با مدیریت و استفاده از سخت افزارها و نرم‌افزارهای موجود نظم در رسیدگی را در شعبات حکم فرما کرد.

وی تصریح کرد: این بازدیدها از شعبات در حوزه قضایی بیشتر جنبه آموزشی و با هدف انتقال تجربه صورت می‌گیرد و هدف بعدی شناسایی نقاط ضعف و قوت است.

رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه قانون‌گذاری امر خطیری در کشور است گفت: بعضا قوانین در کشور تحت تاثیر یک سری شرایط وضع می‌شود که عملا بسیاری از قوانین موجود را در عمل کنار گذشته و به نوعی زحمت مضاعف برای بعض دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص به عنوان دادرس افزود: برگزاری آموزشی دوره تخصصی دادرسی در استان در جهت تامین نیروی متخصص در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

طهماسبی اظهار داشت: در کمیته استانی نقل و انتقالات مصوب شد در صورت انتقال یک فرد از پستی به پست دیگر کمتر از زمان مصوب در پست جدید باید مدت زمان خدمت در هر دو پست را سپری کند.

بازدید از مجموعه شورا حل اختلاف و پارکینگ خودروهای توقیفی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان یزد در شهرستان مهریز بود.

انتهای پیام/781

نظر شما