شناسهٔ خبر: 67206712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۱۰۰میلیاردریال خسارت بیمه محصولات به کشاورزان فارس پرداخت شد

شیراز - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی فارس با اشاره به حمایت های این بانک به کشاورزان اعلام کرد: غرامت و خسارت بیمه محصولات کشاورزی در این استان به میزان ۳۱۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته به بهره برداران پرداخت شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، عباس قائدی‌زاده با اعلام این مطلب به رسانه ها ، افزود: سال گذشته برای بیش از ۴۰۵ هزار رأس انواع دام و ۹۵ میلیون قطعه طیور بیمه نامه صادر شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس در خصوص صدور تعداد ۸۰ هزار فقره بیمه نامه محصولات کشاورزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال در فارس، گفت: برای ۳۳۲ هزار هکتار محصولات زارعی نیز بیمه نامه صادر شده است.

او همچنین از رشد بیش از ۴۰ درصدی بیمه دیمزارهای فارس خبر داد و افزود: ۱۱۷ هزار هکتار از دیم‌زارها سال گذشته بیمه شدند و نزدیک به ۹۲ درصد از کل تسهیلات پرداختی در سال گذشته مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف در قالب ۴۳ هزار فقره پرداخت شده و در بخش مکانیزاسیون که یکی از مباحث اصلی فارس است هم هزار و ۹۱۱ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

قائدی‌زاده با بیان اینکه معادل ۳۹۲ میلیارد ریال تسهیلات صنایع تبدیلی نیز ارائه شده است، اضافه کرد: در سال گذشته یک جهش مطلوبی در حوزه ضمانت‌ها در فارس اتفاق افتاد؛ همچنین در سال گذشته هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی در قالب ۴۲۶ فقره تسهیلات پرداخت شد.

به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی فارس بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال هم در قالب ۹ هزار و ۳ فقره تسهیلات در زیر بخش دام و ۲۱ فقره تسهیلات بذور گواهی شده به بهره برداران پرداخت شده است.

نظر شما