شناسهٔ خبر: 67338422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دادستان نظامی مرکز استان کرمانشاه:

۹۲ درصد از مراجعین از عملکرد دادسرای نظامی کرمانشاه رضایت داشته‌اند

دادستان نظامی کرمانشاه گفت: سال گذشته طی ۹۱۵ جلسه به مدت ۵۰۰ ساعت با یک هزار و شش نفر دیدار مردمی داشته‌ایم که ۹۲ درصد از مراجعین راضی از دادسرا خارج شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدسعید موسوی در نشست خبری امروز _یکشنبه سوم تیر_ اظهار کرد: سازمان قضائی شامل دادسرا و دادگاه نظامی است.

وی افزود: دادسرا هم از تعدادی دادیار، بازپرس و مجموعه مدیریتی معاونان و دفتر کل دادسرا که وظیفه رسیدگی به شکایات مردم را عهده‌دار هستند، تشکیل شده است.

دادستان نظامی مرکز استان کرمانشاه گفت: مردم می‌توانند به‌صورت حضوری شکایت کتبی و یا شفاهی خود را ارائه یا از طریق سامانه سخا ثبت کنند که ضمن پیگیری، دستورات لازم را ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ضابطین به‌عنوان ضابطین نظامی، بازرسی‌ها، قضایی‌ها و حفاظت اطلاعات‌ها پرونده را تکمیل می‌کنند، نیازمندی‌های هر پرونده مراجعه به پزشکی قانونی و… از طریق ضابطین پرونده انجام پس از تکمیل پرونده به شعب دادسرا ارجاع، تصمیم‌گیری را انجام یا صدور قرار نهایی با تصمیم‌گیری دادستان قطعیت پیدا می‌کند و جلب دادرسی انجام می‌شود.

موسوی گفت: وظایف بر اساس سند تحول و تعالی قوه قضائیه پیش‌بینی و به‌عنوان دستور کار و راهبردهای قضائی و مدیریتی ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: سال گذشته طی ۹۱۵ جلسه به مدت ۵۰۰ ساعت با یک هزار و شش نفر دیدار مردمی داشته‌ایم که ۹۲ درصد از مراجعین راضی از دادسرا خارج شده‌اند.

دادستان نظامی مرکز استان کرمانشاه نیز گریزی به بحث انتخابات ریاست‌جمهوری داشت و افزود: انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی و مذهبی در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح در طول عمر پربرکت انقلاب همواره ثابت کرده‌اند امین و امانت‌دار ملت ایران بوده و هستند، در این مرحله از انتخابات هم در کنار ملت در ایجاد خلق حماسه پرشور حضور دارند.

موسوی تصریح کرد: بر اساس قانون، مداخله کارکنان نیروهای مسلح در مناقشات و تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و قانون‌گذار در ماده ۴۰ مجازات کیفری در این رابطه تعیین کرده و سازمان و دادسرای نظامی به‌عنوان اولویت کار و جهاد تبیین با آگاه‌سازی خاصی که در سطح نیروهای مسلح داشتیم این موضوع (عدم مداخله در تبلیغات انتخاباتی) با ابلاغ مکاتبات کتبی و حضور مستمر عنوان شده است.

نظر شما