شناسهٔ خبر: 67204335 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خط و نشان متهمان برای هم!

روزنامه جوان

درپی اظهارات غیرواقعی مطرح شده در برخی رسانه‌های فضای مجازی، به اطلاع عموم می‌رساند ضمن تکذیب کامل کلیه موارد ذکر شده توسط آن رسانه ها، رسانه ملی پیگیر حقوقی از این افراد است و این رسانه‌ها را به دلیل تهمت، افترا، نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی، به رسانه ملی و عوامل آن آغاز نموده و موضوع را از مراجع قضایی تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: شاید «جاودانی» تصورش را هم نمی‌کرد اظهاراتش اینچنین ولوله به جان فوتبال بیندازد، خصوصاً که صحبت‌های او داستان تازه‌ای را روایت نمی‌کرد و همین چند سال پیش، مجلس موارد مشابه را با عنوان پرونده فساد در فوتبال فهرست کرده بود؛ فسادی که سال‌هاست بوی تعفن آن در فوتبال همه را بیزار کرده، اما با وجود تمام ادعا‌هایی که می‌شود، هرگز عزمی برای مبارزه یا ایستادگی مقابل آن نبود، اگر هم بود، حداقل به پرونده‌ای که مجلس از فساد در فوتبال جمع‌آوری کرده بود رسیدگی می‌شد. پرونده‌ای که قرار بود دانه درشت‌ها را پای میز محاکمه بکشاند، اما سرنوشت آن خاک خوردن در گوشه‌ای نامعلوم بود و بس. 
 
اما به نظر می‌رسد شاکیان ماجرا فراموش کردند صحبت‌های مطرح شده از سوی جاودانی در راستای افشاگری‌های انجام شده در خصوص پرونده فساد مربوط به باشگاه مس است، پرونده فسادی که در هفته‌های پایانی باعث استعفای برخی ارکان سازمان لیگ و همچنین رئیس کمیته‌داوران شد تا مشخص شود اوضاع پیچیده‌تر از حد تصور است. آن‌قدر که امروز در صحبت‌های مطرح شده نه فقط چند برنامه تلویزیونی و مجریان آن‌ها در مظان اتهام قرار گرفتند که حرف و حدیث‌هایی هم در خصوص رئیس فدراسیون فوتبال به میان آمده و سکه‌هایی که در این بین برای نادیده گرفتن برخی مسائل رد و بدل شده است. البته که اتهام وارده به تاج را فدراسیون رد کرد، اما مسائل مطرح شده جنبه عمومی هم دارد و تکذیب کردن به تنهایی نمی‌تواند احساسات جریحه‌دار شده افکار عمومی را ترمیم کند. حتی اگر بحث شکایت از امثال جاودانی که در مورد گوشه‌ای از فساد موجود در فوتبال ایران صحبت کرد، پیش کشیده شود. 
 
بدون شک تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها! به همین دلیل هم به نظر می‌رسد به جای مطرح کردن بحث شکایت، آقایان باید به دنبال اثبات باشند. خصوصاً که باتوجه به فساد موجود در فوتبال، مردم به مارگزیده‌هایی می‌مانند که دیگر از ریسمان سیاه و سفید هم می‌ترسند و این وظیفه مسئولان است که اعتماد از دست رفته مردم بابت اتفاقات رخ داده را ترمیم کنند و این امر ممکن نیست مگر با اثبات ادعا‌هایی که در خصوص بی‌گناهی برخی افراد می‌شود. خصوصاً که بعد از استعفای رئیس کمیته داوران، حالا بار دیگر پای برخی داوران هم به ماجرا باز شده است. هرچند که ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی مدعی است شایعات مطرح شده در خصوص موعود بنیادی‌فر، وحید کاظمی و بیژن حیدری و ارتباط این افراد با پرونده مطروحه در مرجع قضایی که از سوی برخی رسانه‌ها عنوان شده کاملاً کذب است و فدراسیون فوتبال قصد دارد از طریق واحد حقوقی خود در خصوص تعقیب منتشرکنندگان کذب از طریق مراجع قضایی ذی‌صلاح اقدام کند، اما آب ریخته به این راحتی‌ها جمع نمی‌شود و باور بی‌گناهی افرادی که مورد اتهام قرار گرفتند نیازمند اثبات است. همان‌طور که ادعا‌های مطرح شده از سوی جاودانی به همین دلیل هم است که کمیته اخلاق فدراسیون در نامه‌ای به رئیس کمیته انضباطی خواسته با عنایت به مصاحبه اخیر عضو کمیته انضباطی (رضا جاودانی) در یکی از رسانه ها، مستندات لازم پیرامون ادعا‌های نام‌برده مبنی بر اطلاع از فساد اهالی فوتبال را به قید فوریت به کمیته اخلاق ارسال کند تا تصمیم قانونی در این باره اتخاذ شود و بدون شک در صورت ارسال نشدن مدارک لازم وفق مقررات و آیین نامه‌های کمیته اخلاق شاهد برخورد با عضو کمیته انضباطی خواهیم بود. 
 
صحبت‌های جاودانی، عضو کمیته انضباطی در خصوص ابعاد تازه‌ای از فساد در مس رفسنجان فقط واکنش فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی و اخلاق را به دنبال نداشته و صدا و سیما نیز با انتشار بیانیه‌ای با کذب خواندن ادعا‌های مطرح شده خبر از شکایتی قریب‌الوقوع را داده است: «درپی اظهارات غیرواقعی مطرح شده در برخی رسانه‌های فضای مجازی، به اطلاع عموم می‌رساند ضمن تکذیب کامل کلیه موارد ذکر شده توسط آن رسانه ها، رسانه ملی پیگیر حقوقی از این افراد است و این رسانه‌ها را به دلیل تهمت، افترا، نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی، به رسانه ملی و عوامل آن آغاز نموده و موضوع را از مراجع قضایی تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.»
 
ربیعی هم از جمله اشخاصی است که قصد دارد از عضو کمیته انضباطی و برنامه‌ای که جاودانی با آن گفتگو کرده شکایت کند. هرچند که از همان یک ماه پیش که بحث فساد در مس رفسنجان مطرح شد، پای محمد ربیعی به میان کشیده شد، اما سرانجام بعد از یک ماه، سکوت سرمربی ذوب‌آهن شکست: «الان احساس می‌کنم فضا طور دیگری است. در حقیقت بگویم این‌جور داستان‌ها و مواردی که ایجاد می‌کنند، بخشی از آن می‌تواند ناشی از خصومت‌های شخصی با خود بنده یا بقیه موارد باشد ما باید اجازه بدهیم که ابتدا دستگاه قضایی کار خودش را انجام بدهد، تا زمانی که دستگاه قضایی و نهاد‌های نظارتی چیزی را اعلام نکردند فکر می‌کنم بیان کردن، افترا زدن و هرگونه موارد می‌تواند راحت‌ترین کار ممکن باشد. بشخصه خودم به شما اعلام می‌کنم بر خودم محفوظ می‌دانم که به صورت قانونی اقدام خواهم کرد. به هیچ کسی اجازه نمی‌دهم با آبرو، شخصیت و شرافت کاری‌ام بازی کند، از کیفیت فنی‌ای که در آن چهار سال در مس رفسنجان ارائه دادم، قویاً دفاع می‌کنم، فکر می‌کنم یکی از پروژه‌های درست کاری‌ام بوده که آنجا انجام شده است، حالا اگر فسادی آنجا وجود دارد که به صورت فردی است و فکر نمی‌کنم سیستماتیک باشد، دستگاه قضایی آن را بررسی خواهد کرد، اینکه شما با آبروی افراد بازی کنید کار درستی نیست».

نظر شما