شناسهٔ خبر: 67203794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان تاکید کرد؛

لزوم توسعه و بازسازی فضاهای آموزشی در بیجار

بیجار- مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: توسعه و بازسازی فضاهای آموزشی در بیجار یک ضرورت مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مرادی عصر شنبه در جلسه نوسازی مدارس بیجار اظهار کرد: ویژگی منحصر به فرد امسال شرکت‌های صنعتی و معدنی و بانک‌ها در این جلسه حضور دارند و حمایت‌های مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: معادن و شرکت‌های صنعتی می‌توانند نقش مهمی در توسعه شهری و ارتقای سطح آموزشی داشته باشند.

ابراهیمی عنوان کرد: خوشبختانه روستاهای که در گذشته خالی از سکنه بود امروز در حال آباد شدن و بازگشت مردم روستا است و مدارسی نیز در روستا تا ایجاد شده است.

وی گفت: شهرستان بیجار یکی از شهرهای است که متراژ سرانه آموزشی زیادی را در اختیار دارد ولی این سرانه‌ها کار آمد نیست و اکثراً نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

وی اضافه کرد: بعضاً برخی از مدارس روستاها نیاز به تخریب و باز سازی مجدد دارد و به همین دلیل شاید شهرستان بیجار به لحاظ آماری وضعیت خوبی داشته باشد اما به لحاظ سرانه آموزشی و تجهیزات دارای کاستی‌های زیادی است و لازم است تا شرکت‌های معدنی و صنعتی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سال گذشته هفت مدرسه مربوط به هلدینگ میهن در تمام استان افتتاح و حدود ۱۰ مدرسه نیز از طریق مؤسسات احداث شد و یک مورد هم توسط یک خیر خارک از کشور به مبلغ ۱۸ میلیارد در دست احداث است.

ابراهیمی در ادامه بیان کرد: از تعداد ۲۶۶ مدرسه در سال گذشته نوسازی ۱۰۴ مدرسه به اتمام رسید که بیانگر همکاری خیرین در این زمینه است.

وی ادامه داد: سال گذشته تزریق مالی خوبی صورت گرفت و پروژه‌های خیرین به اتمام رسید و در نظر سنجی خیرین همگی اعلام رضایت دارند و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

ابراهیمی تاکید کرد: میزان ۳۰ درصد مدارس بیجار نیازمند تخریب و بازسازی است و مدارس سطح شهرستان و بالاخص در سطح روستاها نیازمند این است باز سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم به همت خیرین شاهد توسعه فضاهای آموزشی باشیم.

نظر شما