شناسهٔ خبر: 67203123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:

امیدواریم در تابستان کیفیت آب قم حفظ شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش تخصیص آب از منابع خارج استان، امیدواریم در تابستان کیفیت آب قم حفظ شود و شاهد افزایش شوری آن نباشیم.

صاحب‌خبر -

مهدی نظرزاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی در قم به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند؛ که این موضوع نشان دهنده وضعیت خوب آبرسانی در این استان نسبت به میانگین جهانی است.

وی بیان داشت: بیشتر میزان آب مورد نیاز قم با صرف هزینه و تلاش بسیار از منابع خارج استان تامین می‌شود و همین نکته لزوم صرفه جویی در سرانه مصرف آب در قم را به خوبی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: متوسط هر نفر در قم طی یک شبانه روز حدود ۲۴۰ لیتر آب مصرف می‌کند که این میزان با توجه به شرایط خاص این استان باید کاهش یابد.

نظرزاده گفت: در زمینه وضعیت فاضلاب شهری، در قم نسبت به میانگین کشوری عقب‌تر هستیم و لازم است با تخصیص هرچه بیشتر اعتبارات و افزایش فعالیت‌ها در این خصوص عقب‌ماندگی‌ها را با سرعت بیشتری رفع کنیم، نقشه جامع فاضلاب شهر قم نیز در همین رابطه طراحی شده و در حال اجراست.

وی با اشاره به عملی شدن استفاده از فاضلاب برای آبیاری فضای سبز در قم گفت: هم اکنون دانشگاه قم در حال استفاده از فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز خود است.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز به خوبی می‌توان از پساب تصفیه شده استفاده و فعالیت‌های تولیدی مورد نظر را انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم بیان داشت: در بخش فرآوری پسماند فاضلاب شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام تحقیقات هستند و قم در این زمینه به عنوان نمونه کشوری مشغول فعالیت است.

وی افزود: در حوزه استفاده از انرژی‌های پاک، آبفا قم پیشگام است و حدود نیمی از برق مورد نیاز خود را از طریق استفاده از سلول‌های خورشیدی و توربین‌های آبی تامین می‌کند.

نظرزاده همچنین تاکید کرد: نام و یاد رییس جمهور شهید گرامی باد که در موضوع آب برنامه گسترده‌ای را در دستورکار داشت و بحث آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را با جدیت پیگیری کرد.

وی افزود: در همین رابطه در استان قم نیز آبرسانی به روستا‌های جاده قدیم قم - تهران به خوبی دنبال شد و همچنان در ادامه خط قیام ادامه دارد.

نظر شما