شناسهٔ خبر: 67202337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از اتباع خود در خارج از کشور است

زهرا میرزایی

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از اتباع خود در خارج از کشور است، تصریح کرد: بازداشت آقای نوری خودسرانه و غیرقانونی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر پس از استقبال از حمید نوری، گفت: بازداشت آقای نوری خودسرانه و غیرقانونی بود، ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده است و بنا بر اتهام‌های یک گروهک تروریستی که دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار نفر انسان بی‌گناه آلوده است، ۵ سال به ناحق گرفتار شد و در این مدت، تمامی حقوق وی نقض شد و درد و رنج فراوانی کشید، همانگونه که خانواده ایشان نیز درد و رنج کشیدند.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از اتباع خود در خارج از کشور است و از تمام ظرفیت‌ها برای آزادی هموطنان گرفتار استفاده می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران عنوان کرد: آقای نوری طی این ۵ سال استقامت بسیار خوبی از خودشان نشان دادند؛ ما صحبت‌های آقای نوری را در دادگاه دنبال می‌کردیم، مواضع بسیار خوبی داشتند و ماهیت گروهک تروریستی منافقین را بخوبی آشکار کردند و این ارزش دارد.

غریب‌آبادی در پایان از تلاش‌های قوه قضاییه، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، دبیرخانه شورای عالی امنیت و وزارت خارجه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما