شناسهٔ خبر: 67202263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رکاب‌زنی صدها فعال اروپایی در حمایت از فلسطین + فیلم

تهران-ایرنا- صدها دوچرخه سوار برای همبستگی با مردم فلسطین در پایتخت «مونته‌نگرو»، کشوری در جنوب خاوری اروپا، امروز (شنبه) رکاب زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک کاروان دوچرخه سواری به تازگی در شهر پودگوریتسا پایتخت مونته‌نگرو برای ابراز حمایت از مردم فلسطین تشکیل شد.

در بحبوحه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، صدها دوچرخه سوار این کشور منطقه بالکان در حالی که پرچم فلسطین را به دوچرخه‌های خود وصل و لباس‌هایی با عبارت «فلسطین آزاد» بر تن کرده بودند، برای فلسطینیان در خیابان های پودگوریتسا رکاب زدند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی هشت ماه گذشته کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از گذشت هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ رژیم اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۳۷ هزار و ۲۳۲ نفر و شمار زخمی ها به ۸۵ هزار و ۳۷ نفر رسیده است.

رژیم صهیونیستی در این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

https://www.aa.com.tr/en/vg/video-gallery/hundreds-of-cyclists-ride-in-solidarity-with-palestine-in-montenegrin-capital/0

نظر شما