شناسهٔ خبر: 67201925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان گلستان:

مدیریت شهری گرگان در اجرای مصوبات بافت تاریخی ضعیف عمل کرد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه بارها در کمیسیون گردشگری شورای شهر حاضر شدم، گفت: متاسفانه در رابطه با موضوعات مرتبط با بافت تاریخی شهر گرگان، علی رغم تخصیص اعتبار اما در اجرا بسیار ضعیف عمل شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان جواد ساوری عصر امروز -شنبه بیست و ششم خرداد- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه در حوزه مدیریت شهری در اجرای مصوبات برای بافت تاریخی گرگان بسیار ضعیف عمل شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که می‌گویند احیای بافت تاریخی گرگان بدون برنامه است، درست نیست، افزود: تلاش می‌کنم هر مقام کشوری که به استان می‌آید را با فضای بافت تاریخی گرگان آشنا کنم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان کرد: با بسیاری از تقاضاها برای ایجاد مجموعه اقامتی پذیرایی در بافت مخالفت کردیم.
وی ادامه داد: بنده معتقد هستم افرادی که ساکن بافت تاریخی هستند باید از خدمات شهری مانند نانوایی، درمانگاه و غیره برخوردار باشند.
ساوری با بیان اینکه در برند سازی بافت تاریخی کم کاری نکرده‌ام، گفت: یک سرمایه گذار جوان آمادگی کامل خود را برای سرمایه گذاری در بافت تاریخی گرگان با نظر و برنامه میراث فرهنگی، اعلام کرده است.
وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای مشارکت در پروژه‌های بافت تاریخی گرگان، گفت: قرار بر این بود تا خیابان امام خمینی گرگان به پیاده راه تبدیل شود و این طرح به تصویب نیز رسید اما دلیل عدم اجرای این طرح مشخص نیست.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در رابطه با تخریب‌هایی که در بافت تاریخی انجام شده، گفت: اداره کل میراث فرهنگی علیه مسببان این تخریب‌ها شکایت کرده و در حال پیگیری این موضوع است.

نظر شما