شناسهٔ خبر: 67201738 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمادگی جایگاه ‌های عرضه دام سازمان مدیریت میادین میوه‌و تره‌بار شهرداری تهران برای عید قربان

گوسفند زنده هر کیلوگرم ۳۳۰ هزار تومان است

در عید قربان ۱۵ جایگاه عرضه دام از سوی سازمان مدیریت میادین میوه‌و تره‌بار شهرداری تهران به فروش بدون واسطه گوسفند عشایر و روستاییان می‌پردازند

صاحب‌خبر -

همشهری – محمد سرابی: مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه سقف قیمت هر کیلوگرم دام زنده در عید قربان ۳۳۰ هزار تومان خواهد بود، گفت: قیمت گوشت گرم که اکنون در مراکز سازمان میادین میوه و تره‌بار به فروش می رسد بر اساس گوشت وارداتی با ارز دولتی تعیین شده است در حالی که دام‌ زنده عید قربان تولیدی داخلی است و به این شکل قیمت گذاری نشده است.

مهدی بختیاری زاده، اظهار کرد: بخش عمده دام زنده عید قربان از نوع عشایری است و بدون دخالت واسطه‌ها با همکاری اتحادیه دامپروران کوچ‌رو و سازمان تعاون روستایی تامین می‌شود. عشایر استان تهران و همینطور استان‌های لرستان، ‌ همدان، ‌ چهارمحال و بختیاری و دیگر استان‌ها دام‌های خود را به تهران می‌آورند و ارزیابی ما این است که بیشتر دام‌ها به فروش روند و نیازی به بازگرداندن دام‌های باقیمانده وجود نداشته باشد.

او با اشاره به اینکه ۱۵ هزار دام در این ایام به شهروندان فروخته خواهد شد، تاکید کرد: نمایندگان سازمان نظارت می‌کنند که تنها بره‌های نر وارد جایگاه‌ها شوند و از ذبح کردن دام مولد به معنی گوسفندان ماده جلوگیری می‌شود. همچنین دام بیمار و پیر نیز وارد جایگاه‌ها نخواهند شد.

وی افزود: به رسم هرساله، امسال جایگاه های را در شهر تهران دایر کردیم. ۳ جایگاه دائمی عرضه بهداشتی دام همیشه در تهران وجود دارد. برای عید قربان نیز ۱۲ جایگاه موقت دایر کردیم و شهروندان به‌صورت مستقیم دام را از تولید کننده عشایری و روستایی می‌خرند.

وی ادامه داد: در دو روز عرفه و عید قربان ۱۸۰ نفر کارکنان اجرایی، ۱۲۰ نفر دامپزشک و ۳۵۰ ذابح در جایگاه ها خدمت رسانی خواهند کرد. ۲۰ ناظر شرعی هم در جایگاه های دام حضور دارند. علاوه بر این‌ها نمایندگان کمیته امداد و بهزیستی هم در جایگاه‌ها مستقر هستند تا نذورات شهروندان را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: ساعات فعالیت مراکز عرضه بهداشتی دام برای روز عرفه ساعت ۹ صبح تا ۱۵ و در عید قربان از ساعت ۴صبح تا ۱۴ خواهد بود.

وی گفت: در مراکز سازمان میادین میوه‌وتره بار دامپزشکان دام ها را قبل از ورود به جایگاه بررسی خواهند کرد تا مشکلی نداشته باشند. در ایام عید قربان تعدادی دام نیز به صورت غیر مجاز در حاشیه بزرگراه‌ها و نقاط دیگر به فروش می‌رسد که نظارتی بر روی آن وجود ندارد و ممکن است از نظر بهداشتی معایبی داشته باشد. آمار این بخش از فروش دام مشخص نیست.

جایگاه‌های موقت

منطقه یک؛ از گل، بزرگراه امام علی جنوب به شمال بعد از پل صدر ورودی خیابان گلچین.

منطقه ۲؛ بلوار فرهنگ کوی فرهنگ خمیر مالک زمین- شرق ساختمان ناحیه ۷ منطقه ۲.

منطقه ۴؛ خیابان هنگام زمین بایر ضلع شمال شرقی چهارراه استقلال محدوده ناحیه ۷.

منطقه ۵؛ انتهای اتوبان شهید باکری سیمون بلیوار تقاطع جنت آباد شمالی ضلع جنوب موتوری منطقه ۵.

منطقه ۷؛ زمین واقع در ضلع جنوبی پارکینگ مصلی چهل سرا.

منطقه ۱۲؛ زمین واقع در خیابان ری جنب پمپ بنزین.

منطقه ۱۳؛ خیابان دماوند، غرب به شرق بعد از پل خاقانی انتهای خیابان، هاشمی، جنب بوستان زیتون

منطقه ۱۴؛ اتوبان محلاتی، خیابان شاه آبادی بلوار کوثر، جنب زمین فوتبال.

منطقه ۱۹؛ تقاطع خیابان ارسطو و بخشنده.

منطقه ۲۰؛ خیابان شهید رجایی، جنوب به شمال قبل از بیمارستان هفتم تیر جنب مرکز معاینه فنی خودرو.

منطقه ۲۱؛ کیلومتر ۱۱ توبان لشگری نرسیده به خیابان دستواره ضلع جنوب بوستان دستواره جنب تره بار.

منطقه ۲۲؛ پارکینگ شماره ۳ بوستان آبشار.

جایگاه‌های دائمی

منطقه ۴: تهرانپارس - حکیمیه - خیابان تابا - جنب کارخانه آزمایش.

منطقه ۱۵: بزرگراه امام رضا بعد از گردنه تنباکویی نرسیده به بازار گل امام رضا.

منطقه ۱۸: هم واقع در بزرگراه آزادگان پایین‌تر از احمد آباد مستوفی جنب پارک آزادشهر.

نظر شما