شناسهٔ خبر: 67198335 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هر کیلوگرم دام زنده در عید قربان 330 هزار تومان عرضه خواهد شد

صاحب‌خبر -
هر کیلوگرم دام زنده در عید قربان 330 هزار تومان عرضه خواهد شد
خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: هر کیلوگرم دام زنده در عید قربان 330 هزار تومان عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آریا ؛ مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری پیرامون عید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از اعیاد مهم ماست که خداوند در آن روز به بشریت عنایت کرد و فرمان ذبح قربانی به حضرت ابراهیم صادرشد.
وی افزود: به رسم هرساله، امسال جایگاه های عرضه بهداشتی دام را در شهر تهران دایر کردیم. 3 جایگاه دائمی برای عرضه وجود دارد. 12 جایگاه موقت هم به منظور دسترسی شهروندان برای شهروندان دایر کردیم تا بی واسطه و بهداشتی دام خود را با قیمت عادلانه و کیفیت مناسب دریافت کنند. ذبح دام در جایگاه ها انجام خواهد شد.شهروندان بصورت مستقیم دام را از کشاورزان خرید می کنند.
وی ادامه داد: در دو روز عرفه و عید قربان 180 نفر پرسنل اجرایی بصورت مستقیم، 120 نفر اکیپ دامپزشکی و 350 ذابح در جایگاه ها خدمت رسانی خواهند کرد.20 ناظر شرعی هم در تمامی ساعات در جایگاه های دام حضور دارند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: ساعات فعالیت مراکز عرضه بهداشتی دام برای روز عرفه ساعت 9 صبح تا 19 خواهد بود و در عید قربان ساعت فعالیت جایگاه ها از ساعت 4صبح تا 14 خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در این دو روز عشایر نزدیک به 15 هزار دام نر عرضه خواهند کرد، گفت: ناظرین دام ها را قبل از ورود به جایگاه بررسی خواهند کرد تا مشکلی نداشته باشند. هر کیلوگرم دام زنده 330 هزار تومان عرضه خواهد شد و تولیدکنندگان احتمالا قیمت را کاهش خواهند داد. آنا سقف قیمت 330 هزار تومان خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه امسال همکاری با سازمان امور عشایری و اتحادیه عشایری دامپروری کوچ رو داشتیم و همکاری کامل با ما داشتند و بخشی از دام عرضه شده از سمت عشایر خواهد بود، گفت: اکیپ های دامپزشکی در طی دو روز از مراکز بازدید خواهند کرد.

نظر شما