شناسهٔ خبر: 67197588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نقش امیرعبداللهیان در عملیات وعده صادق از زبا سردار سلامی

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیچ چیزی جز شهادت نمی‌توانست اجر و پاداش جهاد آقای امیرعبداللهیان در وعده صادق باشد. آقای امیرعبداللهیان در اوج فراز زندگی خود یک جهاد به نام وعده صادق انجام داد.

صاحب‌خبر -

 سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با عنوان «شهدای پرواز اردیبهشت» عنوان کرد:  هر بار که به وزارت خارجه مشرف می‌شدیم در این راهرو جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان ما را به‌سمت تمثال‌های مبارک شهیدان عرصه دیپلماسی کشور می‌بردند و در آنجا فاتحه‌ای می‌خواندیم اما امروز تمثال مبارک شهید رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان به این کاروان اضافه شده بود و این بار خود او کنار شهیدان در قامت یک شهید جلوه‌گر بود.

وی افزود: شخصیت جناب امیرعبداللهیان یک شخصیت جامع‌الاطراف و کامل بود، یک شخصیت جذاب و معیار بود و الگویی با قابلیت تکثیر بود در وجود و شخصیت کسانی که می‌خواهند در آینده هدایتگر و سکان‌دار عرصه دیپلماسی کشور باشند.

سردار سلامی ادامه داد: معمولاً بزرگی کشورها را با عظمت جغرافیایی آن توصیف می‌کنند اما واقعیت آن است که عظمت و بزرگی یک کشور به عظمت شخصیت‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: شهید امیرعبداللهیان ترکیب موزونی بود از یک شاکله هندسی ظاهری زیبا، یک شخصیت بلندبالا، برافراشته، قائم، مستحکم و متین در هیبت ظاهری خود؛ اما این ظاهر آراسته و این قامت برافراشته شکوهی درونی، معنویتی باطنی و فضائلی بسیار برجسته و درخشان داشت که حقیقتاً در ترکیب با آن قامت موزون یک انسان کامل را برای ما معرفی می‌کرد.

فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: نجابت، ادب، تواضع کنار استحکام شخصیت مقابل دشمنان و بیگانگان یک ترکیب کاملی بود از فضائل بسیار برجسته و درخشان که به او امتیازات مهمی می‌بخشید و او را از دیگران متمایز می‌کرد.

نقش امیرعبداللهیان در عملیات وعده صادق از زبا سردار سلامی

وی تصریح کرد: آنچه را از ایشان دیدم و حس کردم، آن تأثیرات روحی عمیقی که در وجود انسان به‌جای می‌گذاشت برای ما آموزنده و درس‌آموز بود، کسی که موقعیت و مقام او را تغییر نمی‌دهد و تسلیم جاذبه‌های ظاهری موقعیت‌ها نمی‌شد و آن دامنه‌های وسیع شخصیتش را کوتاه نمی‌کرد.

سردار سلامی ابراز کرد: وقتی که شهید امیرعبداللهیان سکان دیپلماسی کشور را به‌دست گرفت و با روی کار آمدن این تیم، که به ارزش‌های اسلامی وفادار هستند و قواعد انقلابی را در سیاست خارجی در دستور کار خود قرار می‌دهند، همه جهان قضاوت و تصورشان این بود که با روی کار آمدن این عزیزان یک انسداد سیاسی ایجاد خواهد شد و ایران به‌سمت انزوا در نظام بین‌الملل پیش خواهد رفت.

وی اضافه کرد:  البته درست در قلب یک سیاست و راهبرد خطرناک که از طرف دشمنان به ما تحمیل می‌شد این پرچم به‌دست او قرار گرفت و دشمن هم انزوای سیاسی را برای جدا کردن ایران بزرگ از مجموعه جامعه جهانی در دستور کار خود قرار داده بود تا دامنه‌های تأثیر سیاست ایران را در محیط منطقه و جهان مهار کند.

فرمانده‌کل سپاه عنوان کرد: سیاست مهار و درون‌گرا کردن ایران و قطع ارتباطات سیاسی او با جهان یک آرزوی بلندپروازانه بود برای دشمنان ما و البته یک راهبرد واقعی و عملیاتی که کنار سیاست تحریم و انزوای ایران وجود داشت.

سردار سلامی گفت: من یک عنصر نظامی هستم ولی به جرأت می‌گویم شجاعت سیاسی بسیار فراتر از شجاعت نظامی است، چون سیاست محل اتخاذ تصمیمات بزرگ است. امیر ما هم شجاعت اخلاقی و هم شجاعت سیاسی داشت.

وی با اشاره به عملکرد شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه عنوان کرد: یک کارنامه درخشان در سیاست خارجی کشور ما ظرف این سال‌های اخیر ایجاد شد. برخلاف میل همه قدرتها توانستند فضاهای سیاسی را بشکافند، پیوستن ایران به شانگهای، همکاری با بریکس، اتحادیه اقتصادی اورآسیا و تنظیم روابط جدید و رفتار عادلانه با همسایگان.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ما در بهترین موقعیت قدرتی در صرف دهه‌های گذشته هستیم. ایران امروز یک کشوری است با دامنه‌های تاثیر جهانی که هیچ‌کس نمی‌تواند او را از هیچ معادلۀ سیاسی و امنیتی مهمی در جهان نادیده بگیرد یا کنار بگذارد.

سردار سلامی با اشاره به نقش امیرعبداللهیان در عملیات و عده صادق گفت: در عملیات وعده صادق ما موشک می زدیم اما کافی نبود باید یک دیپلماسی قدرتمند، پرتاب این موشکها را به  مشروعیت یک تهاجم پیوند می‌زد برای همین موفق بودیم و سربلند از میدان بیرون آمدیم.

وی افزود: هیچ چیزی جز شهادت نمی‌توانست اجر و پاداش جهاد آقای امیرعبداللهیان در وعده صادق باشد. آقای امیرعبداللهیان در اوج فراز زندگی خود یک جهاد به نام وعده صادق انجام داد. شهید امیرعبداللهیان با اجر وعده صادق به شهادت رسید.

سردار سلامی ادامه داد: ممکن است خیلی‌ها «وعده صادق» را به عمل ما نسبت بدهند اما واقعا آنچه که در صحنه سیاسی عمل صادق اتفاق می‌افتاد هیچ دست کمی از عمل نظامی ما نداشت.

فرمانده کل سپاه گفت: روزی که وعده صادق تمام شد تقدیرنامه‌ای برای امیرعبداللهیان در تاریخ 3 اردیبهشت 1403 نوشته بودم. با ایشان هماهنگ کردیم که در وزارت خارجه خدمت ایشان برسیم که گفتند من دارم پاکستان می‌‌روم  پس از بازگشت به سپاه می‌آیم. ایشان سفر را انجام دادند و به خاطر گرفتاری‌های پی در پی توفیق و فرصت پیدا نکردیم که این تقدیرنامه را به ایشان بدهم. من امروز قضای آن را به جا می آورم و این تقدیرنامه را به وزارت خارجه می‌دهم.

 

نظر شما