شناسهٔ خبر: 67195395 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به کوشش انتشارات میچکا؛

«نام تشکیلاتی‌ام پروانه» اثر نویسنده فلسطینی منتشر شد

کتاب نوجوان «نام تشکیلاتی‌ام پروانه» به قلم احلام بشارت، نویسنده و شاعر فلسطینی به کوشش انتشارات میچکا منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «نام تشکیلاتی‌ام پروانه» را احلام بشارت، نویسنده و شاعر فلسطینی نوشته و بشار الحروب تصویرگری کرده است. احلام بشارت، در رشته زبان عربی تحصیل کرده و سال‌ها معلم بوده است. او برنده جایزه شعر، کتاب مصور، داستان کوتاه، رمان، خاطرات و فیلم‌نامه‌های تلویزیونی و رادیویی است.

کتاب «نام تشکیلاتی‌ام پروانه» را عظیم طهماسبی به زبان فارسی ترجمه کرده است؛ اثری که طنز است و برای نوجوانان، اثری که به فلسطین می‌پردازد و از اشغالگران فلسطین و وضعیت مردم آن سرزمین برای نوجوانان روایت می‌کند.

مادرم گفت: نباید به این مسائل فکر کنم. اگر هر کسی بدون سبک‌سنگین‌کردنِ حرفش شروع کند به وراجی، اوضاع قاراشمیش می‌شود و اشغالگران از این موضوع خوشحال خواهند شد.

پس باید کیف اسرارآمیز سؤالاتم را بزرگ‌تر و جادارتر کنم. آن‌قدر که خودم هم داخلش بروم. فکر می‌کنم شبیه پیله است و می‌تواند مرا از یک لارو تبدیل کند به پروانه‌ای رنگارنگ.

این شد که نام تشکیلاتی خودم را «پروانه» انتخاب کردم.

کتاب «نام تشکیلاتی‌ام پروانه» به قلم احلام بشارت و تصویرگری بشار الحروب را انتشارات میچکا (واحد کودک و نوجوان مبتکران) با ترجمه عظیم طهماسبی در ۸۰ صفحه مصور و به بهای ۶۰ هزار تومان برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال منتشر کرده است.

نظر شما