شناسهٔ خبر: 67193446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نبرد مرگ و زندگی سپاهان - گل‌گهر

اصفهان- ایرنا- سپاهان عصر امروز (شنبه) در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در شرایطی در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف‌ گل گهر سیرجان می‌رود که پنج سال از آخرین حضور این تیم در مرحله قبل فینال و ۱۱ سال از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی می‌گذرد و هر ۲ تیم برای کسب سهمیه لیگ نخبگان آسیا نیازمند کسب جام هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه امروز در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف‌تیم گل گهر سیرجان می‌رود.

پیش از این قرار بود این دیدار روز ۲۴ خرداد برگزار شود ولی بدلیل بازی تیم ملی در روز ۲۲ خرداد مقابل ازبکستان و بدلیل حضور ۵ بازیکن سپاهان در اردوی تیم ملی، سپاهانی‌ها با ارسال نامه به مسوولان سازمان لیگ موفق شدند تاریخ ۲ بازی نیمه نهایی را دو روز عقب و به ۲۶ خرداد موکول کنند.

سپاهان آخرین بار در بیست و ششمین دوره جام حذفی فوتبال ایران در سال ۱۳۹۲ به قهرمانی این رقابت‌ها رسید. طلایی پوشان اصفهانی بین سال‌های ۸۳ تا ۹۲ چهار بار جام حذفی باشگاه‌های ایران را بالای سر بردند و بهترین تیم این رقابت‌ها در دهه هشتاد لقب گرفتتد.

هم اکنون سپاهان با چهار قهرمانی در رتبه سوم بهترین تیم های جام حذفی قرار دارد. استقلال و پرسپولیس با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ ادوار جام حذفی هستند.

نبرد مرگ و زندگی سپاهان - گل‌گهر

سپاهان بیش از پیش به‌دنبال کسب جام حذفی

طلایی‌پوشان اصفهانی در حالی که از آخرین قهرمانی سپاهان در جام حذفی ۱۱ سال می‌گذرد، امسال بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب جام حذفی هستند و از این رو شاگردان ژوزه مورایس برای پیروزی در بازی عصر امروز مقابل تیم گل گهر سیرجان از انگیزه بالایی برخوردارند.

آخرین دیدار ۲ تیم مربوط به هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور است که یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد و با برتری ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

آخرین حضور سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی مربوط به سال ۱۳۹۸ است که هواداران سپاهان خاطره خوشی از آن در ذهن ندارند. در آن سال طلایی پوشان با وجود میزبانی با گل دقیقه ۱۲۰ احمد نورالهی شکست تلخی از پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ خوردند.

گفتنی است، پیام نیازمند، محمد کریمی و سیاوش یزدانی تنها بازیکنان فعلی سپاهان هستند که در آخرین حضور طلایی پوشان در نیمه نهایی در پنج سال پیش همراه تیم اصفهانی بودند و بدون تردید امشب مصمم هستند تا اتفاق سال ۱۳۹۸ تکرار نشود.

جام حذفی امسال برای سپاهانی که اسفند ۱۴۰۱ با شکست پُرگل چهار بر ۲ مقابل پرسپولیس و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از گردونه رقابت‌ها خارج شد، اهمیت دوچندان دارد بویژه آن‌که سال ۱۴۰۰ نیز طلایی پوشان در جام حذفی با شکست در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم اراک از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

اگر سپاهان بازی امروز خود مقابل «گل گهر» سیرجان را ببرد باید ۳۱ خرداد مقابل برنده «آلومینیوم» و «مس رفسنجان» برای کسب جام به میدان برود و البته در صورت پیروزی در بازی امشب این نخستین بار خواهد بود که طلایی پوشان در بیش از یک دهه گذشته در فینال جام حذفی قرار می گیرند.

نبرد مرگ و زندگی سپاهان - گل‌گهر

از سوی دیگر طرفداران سپاهان نیز امسال با توجه به هزینه‌ها و ترکیب تیم مورد علاقه‌ خود در فصل جاری با قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی از این تیم محبوبشان راضی خواهند شد و برای تحقق این آرزو، زردپوشان باید امروز در مرحله نیمه نهایی جام حذفی و در مصاف با تیم رده نهم لیگ برتر با پیروزی میدان را ترک کنند.

گل گهر سیرجان با قرعه ساده تری نسبت به سپاهان در جام حذفی مواجه شد و پیش از بازی با هوادار تیم «فجر شهید سپاسی» شیراز را سه بر صفر و قبل از آن «نیکا پارس» چالوس را ۲ بر صفر شکست داد و از بین ۴ تیمی که به مرحله نیمه نهایی جام حذفی رسیده اند تنها تیمی است که دروازه اش دراین بازی ها تاکنون بسته مانده است.

در مقابل سپاهان در اولین بازی در جام حذفی اسفند سال گذشته سه بر صفر تیم لیگ برتری «شمس آذر» قزوین را حذف کرد و اردیبهشت امسال با نتیجه ۲ بر یک از سد تیم «استقلال آبی پوش ملاثانی» گذشت و در مرحله یک چهارم نهایی «ملوان بندر انزلی» را شکست داد.

بُرد در بازی امروز برای مورایس، سرمربی سپاهان بسیار پراهمیت است و این مربی بخوبی می‌داند اگرچه شدت انتقادهای هواداران در بازی‌های آخر سپاهان در لیگ برتر از این مربی سرشناس کمتر شد ولی شکست در دیدار امشب می‌تواند وی را دوباره در آماج سهمگین انتقادها قرار دهد و سپاهان را راهی بحران کند.

نبرد مرگ و زندگی سپاهان - گل‌گهر

سپاهان بازی سختی پیش رو دارد

سرمربی و بازیکنان تیم فوتبال گل گهر از انگیزه بالایی برای تقابل مقابل طلایی پوشان برخوردارند و بدون تردید اگر امشب گل گهر حذف شود، بسیاری از بازیکنان سال‌های اخیر این تیم و همچنین اوزونیدیس یونانی مجبور به جدایی از این تیم سیرجانی خواهند شد.

اهمیت و حساسیت بازی امشب باعث خواهد شد، سیرجانی ها هر چه در توان دارند در ورزشگاه نقش جهان عرضه کنند تا به فینال جام حذفی برسند و جبران شکست های دور برگشت لیگ برتر را بکنند.

گل گهر سیرجان نیم فصل دوم لیگ برتر در تمام مسابقات خود باخت و یا مساوی کرد و در نهایت با ۳۶ امتیاز که عمده آن را در دور رفت کسب کرده بود با رتبه پایین نهم فصل را به انتها رساند از این رو بازی امشب برای سرمربی و بسیاری از بازیکنان این تیم، بازی مرگ و زندگی است و بدون تردید سپاهان امشب بازی سختی پیش رو خواهد داشت.

ترکیب احتمالی طلایی پوشان در مصاف با گل گهر

ژوز مورایس سرمربی سپاهان در بازی امشب در مصاف با گل‌گهر تمامی نفرات شاخص خود را در اختیار دارد و با توجه به پیروزی های پایانی لیگ برتر انتظار می‌رود، این سرمربی پرتغالی با همان ترکیب به مصاف سرمه ای پوشان برود.

امشب به احتمال بسیار، پیام نیازمند در قفس توری زردپوشان قرار خواهد گرفت و ۲ مدافع میانی سپاهان، هادی محمدی و سیاوش یزدانی خواهند بود که رامین رضاییان در راست و میلاد زکی‌پور در چپ به آن ها یاری خواهند رساند.

محمد کریمی، برایان دابو و محمدجواد حسین‌نژاد در میانه میدان یاریگر مورایس خواهند بود و در خط حمله نیز طبق روال فرشاد احمدزاده، کاوه رضایی و شهریار مغانلو مترصد باز کردن دروازه سیرجانی ها خواهند بود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان عصر امروز (شنبه) در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف‌ سرمه پوشان گل گهر سیرجان می‌رود و داوری این دیدار برعهده داور شهرکردی موعود بنیادی‌فرد است و علیرضا ایلدرم، قهرمان نجفی و وحید زمانی او را در امر قضاوت یاری می کنند و ناظر بازی حیدر شکور است.

سپاهان آخرین بار در سال ۱۳۹۲ و در بیست و ششمین دوره جام حذفی فوتبال ایران به قهرمانی این جام رسید.

نبرد مرگ و زندگی سپاهان - گل‌گهر

نظر شما