شناسهٔ خبر: 67193441 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کسب جایزه پژوهشگر جوان برجسته کشور توسط دو استاد دانشگاه شریف

تهران- ایرنا- «امیرامید حاجی میرصادقی» و «یاسمن سادات برقعی» دو استادیار دانشگاه صنعتی شریف با کسب عنوان پژوهشگر برجسته علوم پایه کشور در ۱۴۰۳، موفق به دریافت جایزه ابوریحان بیرونی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم وآموزش ایرنا، دهمین دوره مراسم گرامیداشت ابوریحان بیرونی با تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته رشته‌های علوم پایه کشور منتخب فرهنگستان علوم در سال ۱۴۰۳ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس فرهنگستان علوم برگزار شد.

در این مراسم میرامید حاجی میرصادقی استادیار دانشکده علوم ریاضی و یاسمن سادات برقعی استادیار پژوهشکده علوم و فناوری‌های همگرای دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته کشور در سال ۱۴۰۳» به ترتیب در شاخه‌های ریاضی و زیست شناسی، در میان برگزیدگان فرهنگستان علوم قرار گرفتند و موفق به کسب جایزه ابوریحان بیرونی شدند.

این جایزه هر ساله از سوی گروه علوم پایه فرهنگستان علوم به منظور تکریم و گرامیداشت پژوهشگران جوان و برجسته کشور که دستاوردهای علمی شاخص و سهم ارزنده‌ای در پیشبرد یکی از رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته‌اند، اعطا می‌شود و منتخبان باید دارای مدرک دکتری در یکی از رشته‌های علوم پایه و ملیت ایرانی با حداکثر سن ۴۰ سال باشند.

نظر شما