شناسهٔ خبر: 67193154 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

سند ملی موسیقی دستگاه‌های اجرایی و متولی حوزه فرهنگ در حوزه موسیقی را یکدست می‌کند

امیرحسین سمیع گفت: پرداختن به موسیقی حقیقی و واقعی نمودها و مصداق‌های معینی دارد، موسیقی حقیقی موسیقی است که بیشتر به سمت تمدن سازی و فرهنگ متعالی بشر حرکت می‌کند و موسیقی ملی ایران یکی از این شاخص‌ها است.

صاحب‌خبر -

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی گفت: سند ملی موسیقی تبیین‌کننده جایگاه موسیقی حقیقی از منظر نظری و عملی در ساحت حکمرانی فرهنگی کشور است.

سمیعی ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم این سند این است که در ابتدا تمام دستگاه‌های اجرایی و متولی حوزه فرهنگ در حوزه موسیقی را یکدست و صاحب یک راهبرد و یک اندیشه می‌کند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی با اشاره به وجود مراکز مختلف فعال در عرصه موسیقی تاکید کرد: مرکز موسیقی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما با همه ابعاد و ظرفیت‌هایش، مرکز موسیقی حوزه هنری و شهرداری‌ها که در حوزه موسیقی چون زیر ساخت‌های فنی دارند مهم هستند و تمام نهادهایی که به شکل موازی با این نهادها دارند کار می‌کنند مراکز اصلی این یکدست‌سازی هستند.

سمیعی افزود: این مراکز تصمیمات کلان را در این حوزه می‌گیرند و این سند آن‌ها را به یک نظم نهایی می‌رساند که از ظرفیت‌های هم بهره‌مند ‌شوند و در یک سیاست کلان و یک سیاست راهبردی واحد حرکت کنند، حالا اینکه این سیاست‌ها چه چیزی را تقویت می‌کند و به چه چیزی ضریب می‌دهد مواردی است که در زیر مجموعه این‌ها می‌آید.

 وی با بیان یکی از این موارد مورد اشاره در سند ملی موسیقی گفت: مثلاً پرداختن به موسیقی حقیقی و واقعی نمودها و مصداق‌های معینی دارد، موسیقی حقیقی موسیقی است که بیشتر به سمت تمدن سازی و فرهنگ متعالی بشر حرکت می‌کند و موسیقی ملی ایران یکی از این شاخص‌ها است.

سمیعی تاکید کرد: در بخش زیرساخت‌های کلان‌تر به موسیقی نواحی و موسیقی مقامی می‌رسیم که در این سند به ظرفیت‌ها و استعدادهای حوزه‌های مختلف در بخش‌های آموزش و اجرا پرداخته شده است.

 

نظر شما