شناسهٔ خبر: 67192455 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسقف‌های کاتولیک از بومیان آمریکا عذرخواهی می‌کنند

صاحب‌خبر -

شفقنا- اسقف های کاتولیک ایالات متحده از بومیان آمریکا عذرخواهی می کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ اسقف های کاتولیک ایالات متحده از بومیان آمریکا به دلیل نقش کلیسا در وارد کردن آسیب به جوامع آنها عذرخواهی کردند و دستورالعمل های جدیدی را برای خدمت به کاتولیک های بومی اتخاذ کردند.

سیاست‌های جدید که توسط کنفرانس اسقف‌های کاتولیک ایالات متحده تصویب شده است، از رهبران کلیسا می‌خواهد تا جلسات شنیداری را با رهبران بومی محلی تشکیل دهند، آداب و رسوم قبیله‌ای را در مراسم مقدس بگنجانند و دسترسی به دانشگاه‌های کاتولیک و سایر فرصت‌های آموزشی برای بومیان آمریکا را از جمله دستورالعمل‌های دیگر بهبود بخشند.

سیاست‌های جدید که توسط کنفرانس اسقف‌های کاتولیک ایالات متحده تصویب شده است، از رهبران کلیسا می‌خواهد تا جلساتی را با رهبران بومی محلی تشکیل دهند، آداب و رسوم قبیله‌ای را در مراسم مقدس بگنجانند و دسترسی به دانشگاه‌های کاتولیک و سایر فرصت‌های آموزشی برای بومیان آمریکا را بهبود بخشند.

این سند برخی از سوء استفاده‌هایی را که بومیان آمریکا از سوی کلیسا متحمل شدند اشاره دارد از جمله مدارس کاتولیک که برای بیش از 150 سال دایر بودند و به جنایات مختلفی علیه کودکان بومی متهم هستند.

در این سند آمده است: «کلیسا می‌داند که در آسیب‌هایی که کودکان بومی تجربه کرده‌اند نقش داشته است. ما برای اشتباهات عذرخواهی می‌کنیم.»

گفتنی است تقریباً 20٪ از کل بومیان آمریکا خود را کاتولیک می دانند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما