شناسهٔ خبر: 67190872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برپایی ۱۱۰ غرفه فرهنگی و اطعام در جشن روز غدیر زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۱۱۰ غرفه فرهنگی و اطعام در جشن روز غدیر در زنجان دایر می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از هفته قبل جوشش‌های مردمی در استان آغاز شده است و برای برپایی جشن باشکوه عید غدیر خادمان مردم در دستگاه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در روز عید غدیر گفت: برپایی مواکب و غرفه‌های فرهنگی و مذهبی، اجرای برنامه‌های مدیحه‌سرایی، مسابقات فرهنگی، خانوادگی و نورافشانی در شهرهای استان از برنامه‌های روز عید غدیر در استان زنجان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری مهمانی کیلومتری رهروان غدیر در مسیر چهارراه امیرکبیر تا امامزاده ابراهیم (ع) زنجان هم‌زمان با روز غدیر خبر داد و اضافه کرد: برپایی ۱۱۰ غرفه فرهنگی، اطعام، مداحی و شعرخوانی کودکان در این مسیر پیش‌بینی شده است.

یوسفی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های کتابخوانی با موضوع غدیر در پیاده‌روی این عید بزرگ گفت: همچنین به مناسبت عید غدیر برنامه شعرخوانی ویژه کودکان و کتابخوانی ویژه بزرگسالان اجرایی می‌‎شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر در این جشن شرکت کردند و با تبلیغات انجام شده و نهادینه شدن این جشن، انتظار می‌رود در سال‌جاری ۲۰۰ هزار نفر در این جشن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری تبیین مسئله ولایت و سبک زندگی به عنوان دو محور اساسی در تمام برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر مد نظر است، گفت: علاوه بر مهمانی کیلومتری غدیر، برگزاری برنامه‌های مختلف جشن و جلسات تبیینی در مساجد استان طی ایام دهه امامت و ولایت پیش‌بینی شده است.

یوسفی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این دهه، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت خطبه غدیر است که هم زمان با عید غدیر برگزار و به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: کلاس آموزش اذان‌گویی، حفظ قرآن کریم و داستان‌های قرآنی ویژه کودکان برگزار شد و ما از فرصت عید غدیر برای تجلیل از بچه‌های شرکت کننده در این کلاس‌های آموزشی استفاده کردیم.

نظر شما