شناسهٔ خبر: 67620018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آتش‌سوزی در مراتع شلمزار مهار شد

مریم علیزاده

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی گسترده در مراتع شلمزار به کمک نیروهای امدادی مهار شد.

صاحب‌خبر -

اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: آتش‌سوزی گسترده مراتع شلمزار ساعت ۱۸ آغاز شد که با همت نیروهای مردمی، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی، بسیج، مدیریت ستاد بحران و جوامع محلی در ساعت ۲۲ مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده در دست بررسی است و علت حادثه نامشخص است، گفت: هنوز سطح تحت تاثیر آتش‌سوزی وسیع مراتع شلمزار مشخص نشده است، به کمک نیروهای منابع طبیعی استان، نیروهای شهرستان فارسان و نیروهای منطقه کیار با همکاری سپاه و بسیج اطفا حریق انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت مردم، تشکل‌های مردم‌نهاد، جمعیت هلال احمر برای خاموش کردن آتش به خصوص در عرصه‌های طبیعی الزامی است.

احمدی افزود: با توجه به تبصره ذیل ماده ۴۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و همه دستگاه‌های اجرایی اعم از کشوری، لشکری و فرمانداری‌ها موظف هستند در زمان وقوع آتش همکاری لازم را با یگان حفاظت منابع طبیعی برای خاموش کردن آتش داشته باشند.

وی با تاکید برضرورت ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به مردم گفت: بیشترین عامل آتش سوزی‌ها عرصه‌های طبیعی انسانی است که باید اطلاعات لازم پیشگیرانه به مردم ارائه شود.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری خطاب به کشاورزانی که زمین کشاورزی آن‌ها در مجاورت جنگل است، خاطرنشان کرد: از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند چون در صورت سرایت آتش از مناطق کشاورزی به جنگل و مناطق حفاظتی مهار آن سخت است و به عنوان بی مبالاتی مشمول عقوبت کیفری می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما