شناسهٔ خبر: 67190844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قطعی برق واحدهای تولیدی به حداقل برسد

با توجه به جایگاه خراسان رضوی در چرخه تولید، لازم است که قطعی برق در واحدهای تولیدی استان به حداقل ممکن برسد

صاحب‌خبر -

قطعی برق واحدهای تولیدی به حداقل برسد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون دادستان مرکز استان در امور پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه در جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با موضوع آسیب شناسی واحدهای تولیدی و صنعتی به حداقل برسد تا خللی در روند تولید وارد نشود.

شریعت یار افزود:  با توجه به شعار سال نظارت‌ها در حوزه خانگی تجاری صنعتی و کشاورزی باید به شکلی مدیریت شود که بخش تولید که وظیفه مهمی در کشور ایفا می‌کند آسیب نبیند.

وی گفت : اصلاح تعرفه‌ها در بخش خانگی و تجاری نیز تا حدی بازدارنده نیست و باید الگو جدیدی برای برخورد با مشترکین پرمصرف تعریف شود و نباید همه بار بر دوش بخش صنعت و کشاورزی بیفتد.

در این جلسه جمعی از مدیران شهرک‌های صنعتی استان و اتاق بازرگانی نیز با گلایه از قطعی برق واحد‌های تولیدی گفتند خراسان رضوی ۳۰۰۰ واحد صنعتی دارد و قطعی برق روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان به تولید استان ضرر وارد می‌کند.
معاون بهره‌برداری توزیع برق مشهد هم در این جلسه گفت:  امسال شاهد رشد ۷ درصدی مصرف برق در کشور هستیم در صورتی که تولید برق متناسب با این عدد نیست و ناترازی داریم.
صبوری افزود : برای جبران ناترازی برق برنامه‌ای تدوین شده تا بخش‌های اداری صنعتی و کشاورزی حداقل تا ۳۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند. در بخش خانگی دو درصد مشترکین جز مشترکین پرمصرف هستند که تعرفه برق آنها اصلاح شده و در بخش تجاری هم ۴۰ اکیپ در سطح شهر برق مجتمع‌های تجاری و واحد‌های تجاری پر مصرف را کنترل می‌کند
معاون بهره‌برداری توزیع برق مشهد افزود امتیازات خوبی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان تخصیص یافته که واحد‌های صنعتی و تولیدی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

نظر شما