شناسهٔ خبر: 67190551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای طرح « خواندن با خانواده» در زنجان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: در راستای فراگیرتر شدن آموزش‌های سوادآموزی طرح « خواندن با خانواده» در زنجان اجرا می‎‌شود.

صاحب‌خبر -

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: استان زنجان با نرخ باسوادی ۹۶ درصد در سال‌جاری نیز در شاخص‌های بیست‌گانه ارزیابی عملکرد، سال گذشته رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

وی افزود: چشم‌انداز ما برای رسیدن به استان سفید در حوزه سوادآموزی افق ۱۴۰۴ است و در این راستا همه زیرمجموعه آموزش‌وپرورش در مناطق استان تلاش می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: امیدواریم که در مرحله نخست (خواندن، نوشتن و محاسبه کردن) در این بازه زمانی به استان سفید در سوادآموزی تبدیل شویم.

وی با تاکید به ضرورت انجام نظارت‌های حضوری و غیرحضوری گفت: ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی مستلزم ایجاد وحدت رویه و تقویت حساسیت در فرایند نظارت در سطح استان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان نظارت بر فعالیت‌های سوادآموزی را رکن اساسی و مهم در سوادآموزی دانست و بر پایش و اعتبارسنجی کلاس‌های سوادآموزی تأکید کرد.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد ازکلاس‌های سوادآموزی استان به‌صورت غیرحضوری مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از اجرای طرح «خواندن با خانواده» خبر داد و گفت: این طرح با هدف تقویت و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، ارتقای آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های ضروری زندگی به‌ویژه در میان سوادآموزان و استفاده بهینه از اوقات‌فراغت اعضای خانواده اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان تصریح کرد: «طرح خواندن با خانواده» به‌عنوان یک فعالیت مکمل برای سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی و انتقال با محوریت خانواده در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح «خواندن با خانواده»، حذف ضرورت حضور سوادآموزان در مراکز و کتاب‌هایی است که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، اضافه کرد: اجرای این طرح علاوه‌بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌ها، به ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های ضروری زندگی اعضای خانواده‌ها به‌ویژه والدین کمک شایانی می‌کند.

وی با ارائه آماری از سوادآموزان ثبت‌نامی در سال گذشته گفت: تعداد ثبت‌نام سوادآموزان در دوره سوادآموزی هزار و ۳۷۸ نفر، دوره انتقال هزار و ۵۵۴ نفر و در دوره تحکیم یک هزار و ۱۵۴ نفر بوده است.

اسماعیلی در توضیح بیشتر این طرح‌ها گفت: دوره سوادآموزی به‌منظور دستیابی افراد بزرگسال به‌حداقل سواد، دوره انتقال به‌منظور ایجاد فرصت ادامه تحصیل برای کسانی که دوره سوادآموزی را گذرانده‌اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش‌وپرورش رسمی هستند و دوره تحکیم سواد به‌منظور دستیابی افراد بزرگسال به‌حداقل سواد اجرا می‌شود.

نظر شما