شناسهٔ خبر: 62910063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح «نماز کلید بهشت» برای بیش از ۵ هزار بی‌سواد و کم‌سواد در کرمانشاه

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح «نماز کلید بهشت» برای پنج هزار و ۴۹۶ بی‌سواد و کم‌سواد در این استان طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، یاسر کرمی شنبه، بیست‌ودوم مهرماه در جمع خبرنگاران با تاکید بر آموزش و اشاعه فرهنگ نماز در جامعه به‌ویژه قشر محروم اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی در کنار سوادآموزی به جامعه هدف به عنوان وظیفه ذاتی خود، اهدافی از جمله آموزش و ترویج مباحثی همچون عقیدتی، مذهبی و فرهنگی را دنبال می‌کند.

وی افزود: در این راستا طی سال‌های اخیر طرح «نماز کلید بهشت» با هدف تعمیق و تقویت فرهنگ نماز برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه اجرایی می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: این طرح برای پنج هزار و ۴۹۶ بی‌سواد و کم‌سواد در این استان طی سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود که طی آن جامعه هدف در کلاس‌های سوادآموزی با قرائت صحیح نماز و احکام نماز آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به طرح «خواندن با خانواده» افزود: این طرح به عنوان فعالیت مکمل برای ۲ هزار و ۴۷۶ نفر از جامعه هدف سوادآموزی استان کرمانشاه طی سال تحصیلی جاری با محوریت خانواده اجرا می‌شود.

کرمی هدف از اجرای طرح خواندن با خانواده را تقویت و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌های سوادآموزان، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های ضروری زندگی و انسجام و نزدیکی بیشتر اعضای خانواده اعلام کرد.

وی گفت: همچنین ۲۰۰ نفر از سوادآموزان استان کرمانشاه تحت آموزش کار با رایانه به عنوان یکی از برنامه‌های مکمل سوادآموزی قرار می‌گیرند.

نظر شما