شناسهٔ خبر: 67189264 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کمین سارق حرفه‌ای برای به تله انداختن دختران خردسال

سارق سابقه‌داری که در جدیدترین جرایم خود در تهران سراغ کودکان رفته و طلاهای آنها را ربوده بود،‌ پس از چند سرقت مشابه شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات در مورد این سرقت‌ها زمانی آغاز شد که خانواده دو کودک با مراجعه به دادسرای ویژه سرقت از ربوده شدن دختران خردسال خود و سرقت طلاهایشان خبر دادند. ‌خانواده دختران خردسال به بازپرس افضلی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34  گفتند مردی دو خواهر 4 و 6 ساله‌شان را که در یکی از خیابان‌های جنوب شرق تهران در حال بازی بودند، ربود و بعد از سرقت طلاهایشان آنها را رها کرد.

وقتی تحقیقات برای دستگیری مرد ناشناس آغاز شد، دو کودک گفتند: ما داشتیم با هم بازی می‌کردیم که یک مرد آمد و گفت دخترش بیمار است. اگر برویم و با بچه‌اش کمی بازی کنیم حال او بهتر می‌شود. بعد از آن ما را سمت یک خانه برد. اما وقتی وارد راه پله ساختمان شدیم با چاقو تهدیدمان کرد و طلاهایمان را دزدید. بعد هم با روسری‌هایی که سرمان بود دست و دهانمان را بسته و در پارکی رهایمان کرد. خودش هم با موتور رفت.

دو دختر خردسال گفتند: 10 دقیقه با دهان و دست بسته آنجا بودیم و با کلی سختی روسری را بازکردیم و به خانه برگشتیم.

ماموران پلیس پس از تحقیق از کودکان فیلم دوربین‌های مداربسته‌ محدوده وقوع جرم را بدست آوردند و با دیدن آنها تصویر متهم را شناسایی کردند.

این در حالی بود که چند خانواده دیگر هم شکایات مشابهی مطرح کردند و گفتند مردی موتورسوار دختران‌شان را در خیابان و بوستان‌های اطراف خانه‌‌شان ربوده و طلاهایشان سرقت کرده، بعد هم دست و دهان بچه‌ها را با روسری یا پارچه بسته و رهایشان کرده است.

در ادامه تحیقات معلوم شد متهم تحت تعقیب، یک مجرم سابقه‌دار است که 10 سابقه کیفری از جمله سرقت مسلحانه خانه، زورگیری، اغفال و ربودن و سرقت از کودکان در پرونده‌اش دارد.

همچنین معلوم شد این متهم در سال 96 در بناب دختربچه‌ها را ربوده بوده و طلاهایشان را سرقت کرده و به همان دلیل به 15 سال حبس محکوم و به زندانی در آذربایجان شرقی منتقل شده، اما بعد از 3 سال عفو مشروط گرفته بود.

کارآگاهان پس از تحقیقات گسترده مخفیگاه این متهم را در جنوب تهران شناسایی و او را بازداشت کردند.

متهم به سرقت طلاهای کودکان و ربودن آنها اعتراف کرد و تحقیقات از او برای افشای جرایمش ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما