شناسهٔ خبر: 67189211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه دیواندره:

رئیس جمهور آینده را با آراء حداکثری حمایت می کنیم

ماموستا جلال مرادی عنوان کرد : با همان روحیه ی انقلابی و مطالبه گری که داریم و با در نظر گرفتن شاخصه هایی که مقام معظم رهبری مطرح، عنوان و تبصیر می فرمایند در پای صندوق های اخذ رای حاضر و رئیس جمهور متعهد و خادم و انقلابی و کارآمد را با آراء حداکثری حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دیواندره ضمن دعوت به تقوا و پرهیزگاری و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت:  در خردادماه 1358 به فرمان امام خمینی(ره) روز جهاد کشاورزی با حداقل امکانات تاسیس شد ، و با حرکت به سوی استقلال و خودکفائی کشور در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستا ها و مناطق عشایر نشین از طریق توسعه کشاورزی ، دامداری ، صنایع روستایی و ...  در راستای محرومیت زدایی از مناطق روستایی بود، و همواره در همه این حوزه ها در کنار مردم و خدمتگزار مردم اند.

خطیب جمعه دیواندره در بخش دیگر از خطبه ها به اهمیت حضور حداکثر در حماسه انتخابات اشاره و ضمن دعوت به حضور حداکثری در پای صندوق ها اخذ رای؛ افزود : طبق روشنگری رهبر بصیرمان ( حفظه الله ) انتخابات ادامه ی راه شهیدان خدمت است؛ لذا شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه الزامی است.
 
 ماموستا مرادی تصریح کرد : سید الشهداء جبهه ی خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مطالبات مشروع و روحیه ی مطالبه گری مردم را بالابردند و ما هم با همان روحیه ی انقلابی و مطالبه گری ، ای که داریم با امید به آینده و آیندگان یعنی ادامه دهندگان جبهه خدمت در لباس خادمین ملت با در نظر گرفتن شاخصه هایی که مقام معظم رهبری مطرح و عنوان و تبصیر می فرمایند در پای صندوق های اخذ رای با اداء شهادت ( اقیموا الشهاده لله ) حاضر و رئیس جمهور متعهد و خادم و انقلابی و کارآمد را با آراء حداکثری حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد .
 
وی در بخش عبادی خطبه های خو به مبحث زکات اشاره کرد و گفت : در قرآن مجید بسیار درباره زکات تاکید شده و در موارد زیادی وقتی ، امر به نماز کرده بلافاصله به زکات دستور داده است و این دو را ملزم و کنار یکدیگر ذکر کرده است. "و أقیموا الصّلاة و آتوا الزّکاة" (43 بقره).
 
امام جمعه دیواندره عنوان کرد: تقارن و تلازم ( دستور و تاکید به زکات و نماز ) اهمیت و ضرورت زکات را می فهماند و می رساند که نمی شود کسی نماز بخواند و زکات ندهد .
 
ماموستا مرادی ابراز داشت : زکات فرضیه ای سفارش شده در دین مبین اسلام و بستر ساز توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی است که مانع فقر و تنگدستی در جامعه با انفاق برادران مسلمان می شود . این فرضیه زکات به عنوان فرضیه ای واجب در جامعه اسلامی مورد تاکید است تا برادران مسلمان با انفاق مانع از فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی باشند .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: زکات راهکاری در راستای توسعه اقتصادی جامعه است و اگر جامعه ی مرفه نتوانند با پرداخت زکات ، فاصله ی شدید بین فقیر و غنی را پر کنند دچار مشکل می شوند ، به همین علت باید به موضوع زکات توجه ویژه ای داشته باشیم .
 
انتهای پیام/

نظر شما