شناسهٔ خبر: 67180448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خطیب نماز جمعه دیواندره:

زکات راهکاری برای توسعه اقتصادی در جامعه است

دیواندره- خطیب نماز جمعه دیواندره گفت: زکات راهکاری در راستای توسعه اقتصادی جامعه است که اجتماع و جامعه را ساماندهی می‌کند و نظم مالی و اجتماعی را به وجود می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه اظهار کرد: همه باید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی روحیه مطالبه گری مردم را بالابردند، افزود: ما هم با همان روحیه انقلابی و مطالبه‌گری که داریم با امید به آینده و آیندگان یعنی ادامه دهندگان جبهه خدمت در لباس خادمین ملت با در نظر گرفتن شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری عنوان کردند در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شویم و رئیس جمهور متعهد و خادم و انقلابی و کارآمد را با آرا حداکثری حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

ماموستا مرادی با اشاره به اهمیت زکات اعلام کرد: قرآن مجید بسیار درباره زکات سخن گفته‌اند و به آن امر تاکید داشته‌اند و در موارد زیادی وقتی، امر به نماز کرده بلافاصله به زکات دستور داده است.

وی افزود: زکات فرضیه‌ای سفارش شده در دین مبین اسلام و بستر ساز توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی است که مانع فقر و تنگدستی در جامعه با انفاق برادران مسلمان می‌شود.

وی یادآور شد: این فرضیه زکات به عنوان فرضیه‌ای واجب در جامعه اسلامی مورد تاکید اکید است تا برادران مسلمان با انفاق مانع از فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی باشند.

خطیب نماز جمعه دیواندره اعلام کرد: زکات راهکاری در راستای توسعه اقتصادی جامعه است و اگر جامعه‌ای مرفه نتوانند با پرداخت زکات، فاصله شدید بین فقیر و غنی را پر کنند دچار مشکل می‌شوند، به همین علت باید به موضوع زکات توجه ویژه ای داشته باشیم.

ماموستا مرادی ادامه داد: زکات اجتماع و جامعه را ساماندهی می‌کند و نظم مالی و اجتماعی را به وجود می‌آورد.

نظر شما