شناسهٔ خبر: 67187555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی اولین مورد ابتلا به تب دنگی در خراسان رضوی

اولین مورد ابتلا به تب دنگی در خراسان رضوی شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

شناسایی اولین مورد ابتلا به تب دنگی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اولین مورد ابتلا به تب دنگی در خراسان رضوی که سابقه سفر به امارات را داشته است در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری شد.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: بیمار مردی ۴۳ ساله است که با علائم تب، بثورات پوستی و بدن درد در تاریخ ۲۰ خرداد ماه به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه کرده و نتیجه آزمایشات وی مثبت شده است.

 وی در پی بروز اولین مورد ابتلا به تب دنگی در خراسان رضوی گفت: هموطنانی که اخیرا به یکی از کشور‌های حوزه خلیج فارس بخصوص کشور امارات یا کشور‌های پاکستان و افغانستان که بیماری تب دنگی در آن جا شایع است سفر کردند و علایمی مثل تب، بدن درد، استخوان درد، استفراغ، یا اسهال دارند، با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید و یا به نزدیکترین بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنند. 

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:تب دنگی نوعی بیماری است که از طریق نیش پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود و اخیرا مواردی از ابتلا به آن در برخی از هموطنان مسافر کشور‌های حاشیه خلیج فارس شناسایی شده است؛ البته انتقال این بیماری از طریق انسان به انسان امکان پذیر نیست و بروز بیماری بر اثر گزش پشه اتفاق خواهد افتاد.

 

 

 

نظر شما