شناسهٔ خبر: 67185645 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت‌وگو با جماران مطرح شد

انتقاد از والیبالیست هایی که به تیم ملی پشت کردند

مربی والیبال ایران گفت: ما بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم وقتی بازیکن برای پرچم کشورش ارزش قائل نمی‌شود و می‌گوید من بازی نمی‌کنم و زمانی که مربی ابزار نداشته باشد کاری نمی‌تواند انجام بدهد.

صاحب‌خبر -

عارف باقر زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جماران، در خصوص قطع همکاری فدراسیون والیبال با موتا پائز گفت:  به نظر من آمدن پائز در این مقطع زمانی کار درستی نبود هرچند فدراسیون بعد از بهروز عطایی چاره‌ای نداشت چون نمی‌دانست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. به دنبال مربی خارجی بود که بتواند والیبال را به روزهای خوب بازگرداند. با نظر کارشناسان نظر بر این شد که پائز سرمربی شود و متاسفانه نتایجی که انتظار می‌رفت کسب نشد البته دلایل زیادی برای این موضوع است و مربی شاید بخشی از عدم نتیجه گیری باشد.

او افزود: مربی که کمتر از یک ماه است  آمده کاری از دستش برنمی‌آید؛ وقتی لیگ ما را ندیده و بازیکن ما را نشناخته اخبار و آنالیز نمی‌تواند کمک کند. مربی باید تیم را لمس کند و کنار بازیکن با روحیاتش آشنا شود چون ما ایرانی‌ها احساساتی هستیم و در مسابقات هم خیلی از امتیازات را از روی احساس و تصمیمات اشتباهات از دست دادیم به همین دلیل مربی با این زمان کم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد؛  این موضوع را مخاطبان می‌دانستند اما امیدوار بودند و  تغییرات انجام شده را به فال نیک می‌گرفتند و انتظارشان بالا بود. زمان بندی که مربیان بزرگ یا کوچک می‌آیند زمان‌بندی نیست بتوانند کاری کنند.

باقرزاده در ادامه تصریح کرد: من خودم به عنوان کسی که مربیگری کردم و در کنار همین نسل طلایی والیبال بازی کردم معتقدم اول باید کار فرهنگی صورت بگیرد و ساختار درست شود بعد مربی بیاوریم که کنار این ساختار کار کند. ما بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم وقتی بازیکن برای پرچم کشورش ارزش قائل نمی‌شود و می‌گوید من بازی نمی‌کنم و زمانی که  مربی ابزار نداشته باشد کاری نمی‌تواند انجام بدهد. باید آسیب شناسی شود دلیل این همه تناقضات و اختلافات و دلیل این که بازیکنی که به پختگی می‌رسد اما برای تیم بازی نمی‌کند چیست؟

مربی والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: ما این فرصت را به سختی بدست آوردیم و اگر از دست بدهیم و سقوط کنیم نسل‌های آینده ما می‌سوزند. از سال‌های پیش یک مربی و نسلی آمد که به سطح اول والیبال دنیا ورود کرد و روز به روز افول می‌کند که این باعث بی اعتمادی جامعه والیبال می‌شود. باید خیلی تلاش کنیم به جایی که اکنون هستیم برسیم.

 

نظر شما