شناسهٔ خبر: 66751592 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

محمد کاظم در گفت‌وگو با جِی پلاس:

تغییرات ایجاد شده در فدراسیون والیبال خطرناک است/ چشم انداز جالبی نمی بینیم

مربی و کارشناس والیبال ایران گفت: تغییراتی در فدراسیون به وجود آمده که به نظر من خطرناک است و چشم انداز جالبی نمی‌بینم.

صاحب‌خبر -

محمد محمد کاظم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص شرایط تیم ملی والیبال در آستانه لیگ ملت‌ها و کسب سهمیه المپیک گفت: سرمربی تیم ملی بالاخره به ایران آمد، ما همیشه خلاف جهت رودخانه شنا می‌کنیم؛ امسال که باید لیگ را زودتر تمام می‌کردیم بازیکنان به تمرینات تیم ملی بروند تا به آمادگی لازم برسند متأسفانه چند بازیکن به خاطر شرایط بدنی از تیم ملی انصراف دادند. من حقیقتا شناختی نسبت به سرمربی تیم ندارم فقط می‌دانم در رده‌های ملی در حد کمک مربی بوده و اکنون فدراسیون انتخابش کرده نمی‌دانم بتواند موفق باشد یا نه. ما نباید سر خودمان کلاه بگذاریم چون تیم ضعیف است و شانس ما برای کسب سهمیه خیلی کم شده بنابراین نباید به لیگ ملت‌ها به این دید نگاه کنیم که حتما باید سهمیه بگیریم البته نمی‌گویم نا امید باشیم اما اگر با این قضیه جلو برویم آینده را هم از دست می‌دهیم.

 

او افزود:  به هر حال اینجا از جوان‌ها هم نمی‌توانیم استفاده و کنیم و این موضوع به سال آینده موکول ‌می‌شود. من خودم  اوایل دوست داشتم یک مربی طراز اول جذب کنیم که بتواند پشتوانه تیم ملی را قوی کند. اگر با این ترکیب و این شرایط به لیگ ملت‌ها برویم بعید می‌دانم موفق باشیم. تغییر و تحولات ایجاد شده در فدراسیون  به نظر من خطرناک است اما به هر حال ما هم مثل همه دعا می‌کنیم شرایط خوب بالاخره اتفاق بیفتد.

 

محمد کاظم در مورد کناره‌گیری محمد موسوی از تیم ملی تصریح کرد: موسوی زحمات خیلی زیادی برای تیم ملی کشیده و حتی سری قبل که صحبت رفتن بود خودم در جریان بودم به هر حال وقتی مسائلی پیش می‌آید که با صحبت کردن و درخواست کردن شرایط را برای تیم فراهم کنند کاپیتان مجبور است دست به حمله انتحاری بزند که حداقل خودش را به خاطر تیم بسوزاند؛ سری قبل چنین چیزی اتفاق افتاد اما این بار اطلاعات دقیقی ندارم اما فکر می‌کنم اول باید به نظر بازیکن توجه کرد چون به هر حال ممکن است مشکلی داشته باشد بنابراین نمی‌توانیم یک طرفه به قاضی برویم. در کل موسوی تا الان  چیزی فراتر از زحمتی که باید برای تیم ملی کشیده است و هر بازیکنی تا جایی که توان دارد چون بالاخره یک جایی هم خانواده‌اش هستند که باید آینده‌شان را تامین کند. قطعا موسوی آسیب دیدگی‌هایی هم دارد چون در لیگ برخی بازی‌ها را استراحت کرد. شرایط سخت و فشار بازی‌ها برای بازیکنی مثل موسوی تحملش سنگین است بنابراین به خاطر چنین مسائلی ترجیح داده در مسابقات نباشد‌ . به نظر من بی انصافی است اگر سمت موسوی حمله کنیم و باید احترام بگذاریم به تصمیمی که گرفته است

محمد محمد کاظم مربی و کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت:  از نظر من در حال حاضر غیر از خدا کسی نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند. همان‌طور که گفتم با تغییراتی که در فدراسیون و بازیکنان ایجاد شده چشم انداز جالبی نمی‌بینم و حداقل به دو سال زمان نیاز داریم تا به روزهای خوب گذشته برسیم.  الان  شاید اگر در لیگ ملت‌ها آمریکا و رقبای دیگر با تیم‌های پنجم یا ششم خود شرکت کنند برنده شویم اما در مجموع والیبال ما به زمان نیاز دارد تا به حال خوب برسد.

 

نظر شما