شناسهٔ خبر: 67184996 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

خشم کاربران ایرانی از کشف شبکه سوء استفاده جنسی از کودکان در تلگرام

انتشار تصویری از چت یک گروه تلگرامی طی روزهای اخیر که در آن نحوه سوء استفاده جنسی از کودکان را به اعضای گروه آموزش می‌داد و آن‌ها را ترغیب به این کار می‌کرد، خشم عمومی کاربران ایرانی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، انتشار تصاویری از یک گروه تلگرامی که به ترویج سوءاستفاده جنسی از کودکان می‌پردازد، موجی از خشم و نگرانی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

این گروه که اعضای آن را زنان و مردانی در سنین مختلف تشکیل می‌دهند، در ازای دریافت پول، کودکان را در اختیار بیماران اخلاقی قرار می‌دهند.

اگرچه در موارد متعدد شاهد برخورد پلیس فتا و نهادهای قضایی با این گونه تخلفات در فضای مجازی هستیم، اما تعدادی از کارشناسان معتقدند عدم وجود قوانین جامع در برخورد شدید با تخلفات واقع در شبکه‌های اجتماعی خارجی، زمینه را برای گسترش این گونه پدیده‌های شوم فراهم کرده است.

یک وکیل دادگستری فعال در حوزه حقوق کودک، با همکاری چند کاربر توییتر، شکایتی علیه گردانندگان این گروه تلگرامی ثبت کرده است.

روانشناسان هشدار می‌دهند که ناآگاهی والدین و کودکان نسبت به مسائل جنسی، آنها را آسیب‌پذیرتر می‌کند. استفاده بی‌محابا از شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصاویر کودکان، می‌تواند توجه افراد سودجو را جلب کند. همچنین، کودکانی که در خانواده‌های تک‌والد زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

انتهای پیام

نظر شما