شناسهٔ خبر: 67184468 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

باقری کنی در کنفرانس خبری مشترک با مسرور بارزانی: به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم روابط دوستانه ما را با اقلیم کردستان خدشه دار کند

سرپرست وزارت خارجه در کنفرانس خبری مشترک با مسرور بارزانی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه ببینند، تاکید کرد: ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم روابط دوستانه ما با اقلیم کردستان را خدشه دار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ «علی باقری کنی»، سرپرست وزارت خارجه و مسرور بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق پس از دیدار با یکدیگر در کنفرانس خبری حضور یافتند.

باقری امروز (جمعه) در نشست خبری مشترک با مسرور بارزانی گفت: ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم روابط دوستانه ما با اقلیم کردستان را خدشه دار کند.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه ببینند، گفت. هوشیاری رهبران و مقامات عالی ایران و عراق و دوستان و برادران در اقلیم کردستان اجازه نخواهد داد دشمنان هیچگونه روزنه و فرصتی برای سوءاستفاده پیدا کنند.

باقری همچنین گفت: مناسبات ما برادرانه و ریشه در تاریخ دارد. دین و فرهنگ مشترک و تاریخ مشترک و سرنوشت مشترک در آینده پیوند ناگسستنی بین ما ایجاد کرده و ما به این اذعان داریم که این پیوند ناگسستنی یک قدرت بی بدیل در منطقه ایجاد کرده که ثبات بخش و آرامش بخش برای منطقه است.

وی با بیان اینکه روابط ما با کردستان عراق برادرانه، تاریخی و در راستای ثبات منطقه است، بر تقویت روابط با اقلیم کردستان در همه سطوح به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد و گفت آینده‌ای درخشان و روشن پیش روی همکاری‌های دو طرف خواهد بود.

باقری اولین مسئله امت اسلامی در حال حاضر را مسئله فلسطین دانست و گفت: ما با کشور‌های اسلامی برای توقف کشتار فلسطینی‌ها در غزه توسط صهیونیست‌ها در غزه همکاری می‌کنیم.

باقری بر تحکیم پیوند‌ها و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بعد اقتصادی تأکید کرد و خواهان توسعه همکاری‌های اقتصادی شد.

سرپرست وزارت خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد: اربعین پیش رو با مدد گرفتن از تجارب قبلی و همکاری هم تسهیلات بیشتری را به زائران ایرانی بدهیم.

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نیز در این نشست خبری گفت: ثبات در منطقه به نفع دو طرف است.

«مسرور بارزانی» با بیان اینکه جلسه خوبی با باقری داشتم، گفت: درباره توسعه روابط دو طرف و بهبود روابط بازرگانی بین ایران و عراق و اقلیم کردستان و بهبود ثبات سیاسی در منطقه و مشکلات امنیتی در منطقه گفتگو کردیم. / دفاع پرس

نظر شما