شناسهٔ خبر: 67180362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه برازجان : حضور حداکثری در انتخابات اولویت نظام مردم سالاری دینی است

بوشهر- امام جمعه برازجان گفت: مشارکت حداکثری و همه‌جانبه در صحنه انتخابات به عنوان اولویت نظام مردم سالاری دینی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حجت‌الاسلام حسن مصلح» در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: اینکه چه کسی انتخاب می‌شود به طور قطع بسیار مهم است اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.

وی بیان کرد: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: از برکات این مشارکت می‌توان به اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام، ارتقای ثبات سیاسی، افزایش همبستگی و وحدت ملی، کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام، افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها و تقویت قدرت نرم ایران در منطقه و جهان است.

وی عنوان کرد: از معیارهای انتخاب کاندیداهای اصلح می‌توان به تدین و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و خط امام، تقدم مصالح انقلاب و کشور بر مسائل شخصی یا گروهی، نترس در مقابل دشمن و نداشتن گرایش به دشمن، برخورداری از روحیه، نشاط، امید، قوّت و روحیه انقلابی اشاره کرد.

مصلح ادامه داد: منتخب مردم باید دارای صداقت و صمیمیت با مردم و دلسوزی برای مردم باشد.

وی افزود: رئیس جمهور باید طرفدار مستضعفین و قشر ضعیف بوده و دارای روحیه و گرایش درونی به حل مسائل و مشکلات قشر محرومان جامعه را داشته باشد.

مصلح بیان کرد: داشتن درک و فهم سیاسی، تخصص، تجربه و کارآمدی، شناخت مسائل داخلی و خارجی و توطئه‌های دشمن، مبارزه عملی با فساد، شجاعت و ایستادگی در برابر زورگویان و داشتن قصد خدمت از دیگر ویژگی‌ها است.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: فردی که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید دارای ویژگی و روحیه حل مسائل از طریق راه حل صحیح، راه حل مستقل، راه حل برخاسته از شرایط خاص این ملت و این کشور و راه حل ارائه شده از سوی اسلام باشد.

نظر شما