شناسهٔ خبر: 67178016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دشتستان:

مشارکت حداکثری اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: هدف عمده ائمه ایجاد جامعه اسلامی بود که ایجاد جامعه اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند.

وی اضافه کرد: مبارزات ائمه معصومین (علیهم السلام) در طول این ۲۵۰ سال، فقط مبارزه علمی و اعتقادی و کلامی نبوده است؛ همچنان‌که یک مبارزه مسلحانه نبوده بلکه یک مبارزه سیاسی حادّ بود با هدف سیاسی که همان تشکیل حکومت اسلامی است.

امام جمعه دشتستان با اشاره به روز عرفه بیان کرد: حضرت ابراهیم هر ساله در ایام حج به مکه مکرمه مشرف می‌شدند. سیره ائمه اطهار علیهم السلام نیز بر همین امر است. اکنون نیز امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هر سال در عرفات حضور می‌یابند، ولی هر کسی امکان شناخت آن حضرت را ندارد. لذا درباره روز عرفه روایت شده که ما را در آن بجویید.

وی تاکید کرد: سفر حج سفر جدایی از نفس و هجرت به سوی خداوند است. هنگامی که خداوند به ابراهیم علیه السلام می‌فرماید: دیگران را نیز دعوت کن تا بیایند و مانند تو عمل کنند و به این مقامات برسند.

مصلح با اشاره به انتخابات و لزوم مشارکت حداکثری افزود: مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است. اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است؛ از برکات این مشارکت می‌توان به اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام، ارتقای ثبات سیاسی، افزایش همبستگی و وحدت ملی، کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام، افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها و تقویت قدرت نرم ایران در منطقه و جهان اشاره کرد.

امام جمعه دشتستان افزود: از معیارهای انتخاب کاندیداهای اصلح می‌توان به تدین و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و خط امام، تقدم مصالح انقلاب و کشور بر مسائل شخصی یا گروهی، نترس در مقابل دشمن و عدم گرایش به دشمن، برخورداری از روحیه، نشاط، امید، قوّت و روحیه انقلابی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه منتخب مردم باید دارای صداقت و صمیمیت با مردم و دلسوزی برای مردم باشد ادامه داد: رئیس جمهور باید طرفدار مستضعفین و ضعفا و قشر ضعیف بوده و دارای روحیه و گرایش درونی به حل مسائل و مشکلات قشر محرومین جامعه را داشته باشد.

مصلح بیان کرد: داشتن درک و فهم سیاسی، تخصص، تجربه و کارآمدی، شناخت مسائل داخلی و خارجی و توطئه‌های دشمن، مبارزه عملی با فساد، شجاعت و ایستادگی در برابر زورگویان و داشتن قصد خدمت از دیگر ویژگی‌ها است.

وی افزود: فردی که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید دارای ویژگی و روحیه حل مسائل از طریق راه حل صحیح، راه حل مستقل، راه حل برخاسته از شرایط خاص این ملت و این کشور و راه حل ارائه شده از سوی اسلام باشد.

نظر شما