شناسهٔ خبر: 67180149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اردستان مطرح شد:

خرید ۱۲ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تا کنون ۱۲ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

خرید ۱۲ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ علی شریفی در مراسم شکرگزاری برداشت محصول گندم و تجلیل از ۲۵ تولید کننده برتر بخش کشاورزی شهرستان اردستان در مهاباد گفت: سطح زیر کشت محصول گندم در استان ۵۸ هزار هکتار است که با توجه به اقدامات ترویجی و معرفی ارقام توسط موسسات تحقیقی توانستیم میزان برداشت در سطح را افزایش بدهیم.
وی افزود: تغذیه گیاهی و توصیه کود‌های مناسب برای کشت گندم و استفاده از روش‌های نوین آبیاری کمک به صرفه جویی در مصرف آب و افزایش عملکرد در سطح را بدنبال داشته است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، به مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در معرفی ارقام جدید گندم متناسب با شرایط اقلیمی به کشاورزان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در سطح استان اصفهان بسیار مطلوب بوده است و پیش بینی می‌شود ۲۷۰ هزار تن برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان اصفهان گفت: تا کنون ۱۲ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.
شریفی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در شهرستان اردستان ۱۳۰۰ هکتار است افزود: میانگین برداشت نسبت به سال گذشته در این شهرستان با افزایش یک تن در هر هکتار به حدود ۷ تن رسیده است.

نظر شما