شناسهٔ خبر: 67179933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید امام جمعه پیرانشهر برحضورپرشورمردم درانتخابات

امام‌جمعه پیرانشهر گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات، پیام قدرت و اقتدار ایران را به جهانیان مخابره می‌کند .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نمازجمعه این هفته پیرانشهر به امامت ماموستا محمدصالح هاشم آبادی و با حضور پرشور مردم شهرستان در مسجد جامع برگزار شد.

امام‌جمعه پیرانشهر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن تأکید بر اهمیت انجام اعمال حج، به زائران بیت‌الله الحرام توصیه کرد که با حضور قلب و با رعایت کامل احکام و مناسک حج، این فریضه الهی را به بهترین نحو انجام دهند.

 

ماموستا هاشم آبادی در ادامه با اشاره به نزدیکی موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، از مردم خواست تا با حضور حداکثری در این انتخابات، فردی اصلح، متدین و دلسوز برای اداره کشور را انتخاب کنند.

وی در مورد انتخابات پیش رو گفت: انتخابات، حقیقتی خدشه‌ناپذیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که فرصتی بی‌بدیل برای مردم به‌منظور تعیین سرنوشت خود و کشورشان فراهم می‌کنددر این میان، انتخابات ریاست‌جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که رئیس‌جمهور به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، نقشی کلیدی در تعیین مسیر آینده ایران اسلامی ایفا می‌کند.

 

امام‌جمعه پیرانشهردر ادامه بیان داشت: شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، آثار و برکات فراوانی برای کشور و مردم به ارمغان می‌آورد  مشارکت گسترده مردم در انتخابات، تجلی مردم‌سالاری و حاکمیت ملی در جامعه است  زمانی که مردم با آگاهی و درایت در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، به این معناست که قدرت از آنِ مردم است و سرنوشت کشور توسط خودشان رقم زده می‌شود.

وی در ادامه خطبه عنوان کرد: انتخابات بستری را فراهم می‌کند تا مردم از میان نامزدهای مختلف، فرد اصلح را برای اداره کشور برگزینند هر چه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، احتمال انتخاب فردی که شایستگی و توانایی لازم برای اداره کشور را دارد، افزایش می‌یابد.

 

ماموستا هاشم آبادی افزود: انتخابات، زمانی برای همدلی و اتحاد مردم حول محور منافع ملی است زمانی که مردم با سلایق و دیدگاه‌های مختلف در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، به این معناست که آنها به دنبال خیر و صلاح کشور هستند و حاضرند برای تحقق آن، اختلافات خود را کنار بگذارند.

امام‌جمعه پیرانشهر در ادامه اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات، به‌نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت می‌بخشد و نشان می‌دهد که این نظام از پشتوانه مردمی قوی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات، پیام قدرت و اقتدار ایران را به جهانیان مخابره می‌کند و جایگاه کشورمان را در عرصه بین‌الملل ارتقا می‌بخشد.

امام‌جمعه پیرانشهر افزود: لذا، بر همه آحاد ملت ایران واجب است که بااحساس مسئولیت و تعهد ملی، در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شرکت فعال داشته باشند و با انتخاب اصلح‌ترین فرد، در رقم‌زدن سرنوشتی نیک برای خود و کشورشان سهیم شوند.

 

نظر شما