شناسهٔ خبر: 67178283 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امضای ۱۴ تفاهم‌نامه در نمایشگاه آبادیران

تهران- ایرنا- یکی از دستاوردهای نمایشگاه ملی آبادیران طی چهار روز اخیر انعقاد ۱۴ تفاهم‌نامه در بخش های مختلف است که از این تعداد پنج تفاهم‌نامه برای ایجاد مشاغل پایدار خانواده‌ها و ۹ تفاهم‌نامه دیگر هم به تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی مناطق محروم اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، نمایشگاه ملی آبادیران از ۲۲ خردادماه در محل مصلی امام خمینی (ره) و با حضور بیش از ۴۰ نهاد و سازمان دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران چون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوی و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت نیرو، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان جهاد دانشگاهی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و تعدادی از پارک های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی کشور در پنج بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دام‌پروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برپا شده است.

بر این اساس بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی وشرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اقدام به توسعه و ایجاد مشاغل پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) پنج تفاهم‌نامه منعقدکردند که این تفاهم‌نامه امروز جمعه در حاشیه دومین نمایشگاه آبادیران بین بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی(ره) با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد.

ضرورت اتصال مشاغل خرد به بازارهای بزرگ‌ با کمک دانش‌بنیان‌ها
مدیرعامل بنیاد حیات نیز در این مراسم گفت: اتصال مشاغل خرد به بازارهای بزرگ‌ با کمک دانش‌بنیان‌ها یکی از نیازهای حیاتی در جهت پایدار کردن اشتغال مددجویان است.

مرتضی فیروزآبادی در اختتامیه دومین نمایشگاه ملی آبادایران اظهار داشت: امیدواریم به برکت نمایشگاه‌هایی همچون آبادیران شاهد هدایت ظرفیت فناوری کشور به سمت نیازهایی از جنس نیازهای اقشار محروم باشیم. کاربرد اصلی فناوری گره‌گشایی و مبنای توسعه فناوری است. رسیدگی به اشتغال اقشار ضعیف نیازمند فناوری است؛ البته نیاز فناورانه فقط به اشتغال‌زایی خلاصه و محدود نمی‌شود.

علاوه بر نیاز محرومان به فناوری جهت ارتقای زیستی، در حوزه اشتغال نیز فناوری و خلاقیت می‌تواند استعدادهای اقشار توان‌خواه را کشف و به عرصه اقتصاد هدایت کند. در حوزه اشتغال ابزارهایی لازم داریم تا ظرفیت و توانمندی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و اقشار محروم را شناسایی و از آن در جهت توسعه استفاده کند.

فیروزآبادی اظهار کرد: نباید موضوع آموزش و تحصیل را نیز نادیده گرفت زیرا تحصیل و آموزش یکی از پیش نیازهای اساسی رشد نیروی انسانی و توانمندسازی آن است.

مدیرعامل بنیاد حیات خاطرنشان کرد: گذشته از این، اتصال اشتغال‌های خرد به بازارهای بزرگ‌تر یکی از نیازهای حیاتی در جهت پایدارسازی این‌گونه مشاغل است که دانش‌بنیان ها می‌توانند این نیاز را برطرف کنند. امروز کمیته امداد با همکاری معاون علمی ریاست جمهوری، برنامه‌های مدونی برای اتصال زنجیره اشتغال دارد که بخشی از این برنامه در فرایند اجرا قرار داشته و حتی نتایج آن نیز به دست امده است

شکل‌گیری ۷۰ نوع تعامل با دانش‌بنیان‌ها

معاون توسعه مشاغل مدیرعامل بنیاد حیات وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) هم به حضور ۲۱ غرفه این نمایشگاه که از مجموعه‌های کمیته امداد هستند، اشاره کرد و گفت: این ۲۱ غرفه موفق به توسعه کسب و کارهای خود شده‌اند که یکی از ماموریت‌های ما تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ایجاد مشاغل با کیفیت است.

مهدی روح‌الهی می‌گوید: بیش از ۲.۳ میلیون خانوار زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که در سال گذشته بیش از ۲۶۷ هزار اشتغال در کشور حماست شدند. همچنین به دنبال ایجاد مشاغلی پایدار هستیم تا بتوان به توسعه اشتغال خانواده‌های کم درآمد کمک کرد.

معاون توسعه مشاغل مدیرعامل بنیاد حیات با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با ۵ شرکت، گفت: درمدت چهار روز از برپایی این رویدادملی ۷۰ نوع تعامل با شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفت که قرار است با پنج شرکتی که توانستیم به توافق اولیه برای همکاری برسیم، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای نسبت به توسعه کسب و کارها در سطح استان‌ها هم اقدام شود.

به روح اللهی شرکت های دانش بنیان، شرکت‌هایی هستند که می‌توانند برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد اشتغال کنند.

همچنین قرارگاه جهاد پویندگان راه سلامت با شرکت‌های دانش‌بنیان، ۹ تفاهم‌نامه مشترک را با هدف تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی با مشارکت دانش‌بنیان‌ها منعقد کرد.

این نمایشگاه امروز به کار خود پایان می‌دهد.

مسئول مرکز پویندگان راه سلامت در این مراسم گفت: در برخی از مناطق، مراکز درمانی وجود دارد که نیازمند دسترسی به تجهیزات پزشکی هستند و برای تأمین این اقلام پزشکی می‌توان از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برد.

مسعود رجبی تاکید کرد: تجهیزات پزشکی پرتابل و قابل حمل در اولویت‌های نیاز این مراکز قرار دارند و هر شرکتی که در این حوزه فعال است، ما آمادگی همکاری با آنها را داریم.

نظر شما