شناسهٔ خبر: 67177112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رسانه صهیونیستی:

حزب‌الله به تدریج و پیوسته اسرائیل را وارد عصر حجر می‌کند

فارس

وب‌سایت عبری‌زبان «نتسیف‌نت» اعلام کرد اسرائیلی‌های بسیار کمی از حقیقت اطلاع دارند حتی پس از آنکه حزب‌الله جزئیات عملیات خود را با بیانیه و فیلم منتشر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به خسارات سنگین ضربات حزب‌الله به ارتش این رژیم، تاکید کردند: حزب‌الله از توانایی‌های اطلاعاتی بالایی برخوردار است.

وب‌سایت عبری‌زبان «نتسیف‌نت» در یاداشتی با عنوان «تلاش‌ها برای سرنگون‌سازی پهپادهای حزب‌الله - تصویر تلخ!» تاکید کرد آنچه چندین ماه پیش درباره آن هشدار داده شده بود، اکنون در حال اتفاق افتادن است؛ حزب‌الله «به تدریج و پیوسته اسرائیل را وارد عصر حجر می‌کند.»

این وب‌سایت اسرائیلی اذعان کرد حزب‌الله آسیب‌های زیادی به سامانه‌های اطلاعاتی و راداری و بسیاری از سامانه‌های هشداردهنده وارد کرده است و این امر موجب کور شدن توانایی‌های ارتش در رهگیری و مقابله با خطرات شده است، بسیاری از این واقعیت‌ها از چشم و گوش افکار عمومی در اسرائیل پنهان است.

به نوشته نتسیف‌نت: « اسرائیلی‌های بسیار کمی از حقیقت اطلاع دارند، حتی پس از آنکه حزب‌الله جزئیات عملیات خود را با بیانیه و فیلم منتشر می‌کند.» این امر نشانگر سانسور اعمال شده از سوی ارتش و مسئولان رژیم صهیونیستی بر اخبار جنگ است.

این وب‌سایت عبری‌زبان تاکید کرد: اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط حزب‌الله دقیق است، تا جایی که «در سطح سازمان‌های اطلاعاتی پیشرفته غربی» قرار دارد، این حزب توانایی پایش، جمع‌آوری اطلاعات دقیق و مستندسازی عملیات‌ها و خسارات ناشی از آن را دارد.

نتسیف‌نت افزود: «بدون تردید باید گفت هیچ هدفی در شمال وجود ندارد که حزب الله نتواند آن را مورد اصابت قرار دهد و میزان موفقیت این حملات بیش از ۵۰ درصد است، حزب‌الله از چندین ماه پیش توانایی یا ناتوانی ارتش اسرائیل در رهگیری پهپادهای انفجاری را آزموده است و نیروهای این حزب برای پرتاب پهپادها به جای سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) از دوربین‌ها استفاده می‌کنند که میانگین دقت آن بسیار بالاست.»

این وب‌سایت اسرائیلی با اشاره به اینکه برخی از اسناد و اطلاعات ارائه شده توسط حزب‌الله با استفاده از پهپادها و از داخل اسرائیل جمع‌آوری شده است، افزود: این حزب دارای پهپادهای رادارگریز پیشرفته است که از دید رادارها مخفی می‌ماند و به حرکت خود به سمت هدف ادامه می‌دهد.

نتسیف‌نت نوشت: حزب الله با یک حمله اولیه حداقل ۵۰ درصد از سامانه‌های گنبد آهنین در شمال را از کار خواهد انداخت، بنابراین ارتش باید برای جلوگیری از حملات پهپادی حزب الله به صورت مداوم مکان استقرار این سامانه‌ها را تغییر دهد.

در پایان این گزارش آمده است: بسیاری از «هشدارهای نادرست» در واقع درست بوده است و پهپادهای حزب الله با عبور از سامانه‌های پدافندی به سمت اسرائیل حرکت کرده در حالی که ارتش در رهگیری آن ناکام مانده است.

نظر شما