شناسهٔ خبر: 67311150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

قدرت بازدارندگی ایران ارتباط مستقیمی با شرکت مردم در انتخابات دارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: ارتقای توان بازدارندگی کشور، ارتباط مستقیمی با شرکت مردم در انتخابات دارد و حضور گسترده مردم، باعث بالندگی و رشد کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش صداوسیما، امیر دریادار سیاری،  در اجلاسیه ۳۰۰۰ شهید عشایر استان فارس، پیرامون جایگاه شهدا و دستاورد‌های خون مبارک شهدا گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. در این بین شناخت راه شهدا و ادامه دادن آن بسیار مهم است و تا زمانی پیروز و بالنده هستیم که راه شهدا را ادامه دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر این‌که هرچه داریم به برکت خون شهدا است، افزود: در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید، اما استکبار به طرق مختلف می‌خواست به ایران برگردد و به ترفند‌های متفاوتی از جمله تجزیه‌طلبی، اختلافات قومی و مذهبی دست زد، اما موفق نشد.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: وقتی استکبار نتوانست از طریق اختلافات به منافع خود دست پیدا کند، افراد مختلف را در شهر‌های بزرگ ترور کرد به طوری که تا امروز ما ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم و هنگامی که از این طریق هم نتوانست منافع نامشروع خود را دنبال کند، جنگی سخت را بر کشور ما تحمیل کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان شکست انقلاب بود، گفت: در جنگ تحمیلی هدف اصلی، شکست انقلاب و به تصرف درآوردن تمامیت ارضی ایران بود؛ اما امروز جایگاه کشور ایران و جایگاه صدامیان را با هم مقایسه کنید.

امیر دریادار سیاری با طرح این سئوال که آیا بعد از جنگ، دشمنان از ایران دست کشیدند، گفت: دشمنان هنوز هم به دنبال منافع دیگری هستند؛ از زمانی که متوجه شدند انقلاب اسلامی پیروز می‌شود، تحریم‌ها را به ویژه در بخش نظامی شروع کردند و تا زمانی که در مقابل دشمن سر فرود نیاوردیم تحریم‌ها ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید بر بحث تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران افزود: چندین سال است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جنگ فرهنگی اشاره می‌کنند. «ناتوی فرهنگی» یعنی همه تحت عنوان پیمان جمع شده و علیه انقلاب اسلامی ایران جنگ فرهنگی به راه انداخته‌اند.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر بحث تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران اظهار کرد: هدف دشمن تسلط بر ذهن‌ها و قلب‌ها است؛ جنگی که خونریزی و یک جبهه معلوم ندارد، دشمن در این جنگ به دنبال قشر جوان است و اگر به ذهن جوانان تسلط پیدا کند، می‌تواند افکار جوانان را تغییر دهند و اگر رفتار کسی تغییر کند، در مسیری حرکت می‌کند که دشمن برای او تعریف کرده است، سپس کشور در آینده توسط کسانی اداره می‌شود که در مسیر اهداف دشمنان حرکت می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: امروز در همه ابعاد گرفتار جنگ فرهنگی و ترکیبی هستیم، دشمن تمام تاکتیک‌های خود را به کار گرفته است، اما موفق نمی‌شود، چون ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: اولین دستاوردی که برکت خون شهدا برای کشور عزیزمان دارد این است که دشمن نتوانست نهال انقلاب را از بین ببرد و امروز انقلاب با سرافرازی به درختی تنومند تبدیل شده است. اگر جوانان در آن مقطع زمانی جان نمی‌دادند، امروز انقلاب سرافراز نبود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان دومین و سومین دستاورد خون شهدا گفت: دومین دستاورد خون شهدا، حفظ تمامیت ارضی کشور بود. این‌که ذره‌ای از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم و سومین مورد، جایگاه کشور ایران در نظام بین‌المللی است. ایران کشوری است که بازیگر اصلی منطقه، سرافراز و بالنده است و تمام اینها به برکت خون شهدا است.

امیر دریادار سیاری با تأکید بر نقش عشایر فارس در جنگ تحمیلی گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری، عشایر ذخایر انقلاب هستند. این جمله بار معنایی فراوانی دارد. عشایر همیشه پشتیبان کشور بودند و مظهر مردانگی، دلاوری، شجاعت، ایثار، ازخود گذشتگی و وفاداری همه در وجود عشایر به ویژه عشایر فارس وجود دارد. حدود ۳ هزار شهید از ۱۲ هزار شهید استان فارس عشایر بودند که مظهر دین دوستی و وطن پرستی هستند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کلید واژه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتخابات عامل حیات نظام، مظهر خداباوری، مظهر مردم باوری، مظهر خودباوری، آزادگی، اقتدار، قدرت، انسجام و خنثی کننده ترفند‌ها و سیاست‌های دشمن است.

امیر دریادار سیاری افزود: دشمن برای این‌که اهمیت انتخابات را کم کند، به دنبال ناامن‌سازی، ناامیدسازی و بی‌اعتمادسازی است. امنیت باید در جایگاه اول قرار بگیرد. دشمن شروع به تخریب می‌کند تا اعتماد را از بین ببرد و به دنبال تحریف، تحریم و تهدید است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر شرکت آحاد مردم در انتخابات گفت: اگر در انتخابات پرشور شرکت کنیم، دستاورد‌های مختلفی که داریم، مثل ارتقای توان بازدارندگی در بعد نظامی تقویت می‌شود و همچنین توان مقابله با دشمنان را در هر جبهه‌ای به دست می‌آوریم؛ چراکه بازدارندگی و بالندگی ما ارتباط مستقیمی با شرکت مردم در انتخابات دارد.

امیر دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با شرکت پرشور و گسترده، رقابت صحیح و سالم و انتخاب فرد اصلح بتوانیم در جهت رشد و شکوفایی کشور قدم برداریم.

نظر شما