شناسهٔ خبر: 67176676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تصاویر لاکچری ترین شاسی بلند جهان در خیابان های تهران

صاحب‌خبر -

اگر تصور می‌کنید همه خودروهای وارداتی به ایران، خودروهای چینی نه‌چندان جذاب هستند، شما را به تماشای تصاویر لاکچری ترین شاسی بلند جهان در خیابان‌های تهران دعوت می‌کنیم.

در شرایطی که عمده خودروهای وارداتی به کشور از مبدا چین وارد می‌شوند، تصور واردات خودروهای سوپرلاکچری رولزرویس، کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. اما اخیرا یک دستگاه رولزرویس کالینان در ایران رویت شده است و ما در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به بررسی این خبر می‌پردازیم.

لاکچری ترین شاسی بلند جهان در خیابان های تهران رویت شد

در نتیجه لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس به‌صورت گذر موقت، حالا شاهد حضور رولزرویس کالینان، شاسی بلند لوکس برند اشرافی بریتانیایی در ایران هستیم.

رولزرویس کالینان در ایران رولزرویس کالینان در ایران

تولید کالینان به‌عنوان نخستین شاسی بلند این خودروساز مشهور از نیمه دوم سال 2018 آغاز و عرضه آن به مشتریان نیز از سال 2019 شروع شد. جالب است بدانید که نام این شاسی بلند از نام الماس بزرگی که بخشی از گنجینه جواهرات سلطنتی بریتانیاست، اقتباس شده است.

رولزرویس مدعی است که کالینان به‌عنوان یک خودرو لوکس برای رانندگی در تمام مسیرها، حتی مسیرهای آفرودی مناسب است. همچنین کالینان بعد از فانتوم، دومین مدل از خودروهای رولزرویس محسوب می‌شود که از آلومینیوم ساخته شده است.

رولزرویس کالینان در تهران رولزرویس کالینان در تهران

در بحث فنی، کالینان از یک پیشرانه 6.75 لیتری دوازده سیلندر با همراهی توربوشارژ دوقلو برخوردار است که قدرت قابل توجه 563 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متری را فراهم می‌کند. حداکثر سرعت شاسی بلند لوکس رولزرویس نیز 250 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن برابر با 4.8 ثانیه اعلام شده است.

جالب است که سیستم تعلیق در کالینان نسبت به دیگر محصولات رولزرویس متفاوت است و این شاسی بلند از سیستم تعلیق بادی بازنگری‌شده با مهندسی جدید و مخازن هوای بزرگ‌تر برخوردار است.

لوکس‌ترین شاسی‌بلند جهان در ایران لوکس‌ترین شاسی‌بلند جهان در ایران

کالینان از نظر ابعاد نیز با 5.34 متر طول، 2.15 متر عرض، 1.83 متر ارتفاع و البته فاصله محوری 3.3 متری وضعیت خوبی دارد و ظرفیت بار آن در حالت عادی برابر با 560 لیتر است. البته در صورتی که صندلی‌های عقب خودرو را بخوابانید فضای بار تا 1930 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

ویدیو مرتبط

از دست ندهید:

خودروی برقی جدید لوتوس، از آیفون هم سریعتر شارژ می‌شود

صندلی کیا تلوراید آتش می‌گیرد؛ کره‌ای‌ها فراخوان دادند

نسل جدید تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۵ با طراحی آشنا معرفی شد

پیکاپ عجیب و غریب ایلان ماسک ماشین پلیس شد؛ تسلا سایبرتراک در ناوگان پلیس

نظر شما