شناسهٔ خبر: 67151268 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مشخصات فنی و امکانات تویوتا کرولا کراس هیبرید وارداتی منتشر شد

صاحب‌خبر -

تویوتا کرولا کراس هیبرید، جدیدترین خودرو وارداتی شرکت برساوش با مشخصات فنی و امکاناتی به‌روز است که به‌زودی در ایران عرضه خواهد شد.

در حالی که نیمه فروردین ماه سال جاری خبر واردات تویوتا کرولا کراس جهت اخذ تست و مجوزهای شماره گذاری را در گجت نیوز اعلام کردیم، حال شرکت برساوش به‌عنوان یکی از واردکنندگان مطرح محصولات تویوتا در ایران، اقدام به واردات جدیدترین نسخه از این کراس اوور اصیل ژاپنی به ایران کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو هیبریدی می‌پردازیم.

تویوتا کرولا کراس هیبرید با برساوش به ایران می‌آید

نمای جلو تویوتا کرولا کراس هیبرید نمای جلو تویوتا کرولا کراس هیبرید

تویوتا کرولا کراس وارداتی به بازار کشورمان به‌صورت جوینت ونچر و توسط اتحاد فاو-تویوتا در کشور چین تولید و مونتاژ می‌شود و از نظر استانداردهای تولید با نمونه‌های مونتاژ شده در ژاپن یا آمریکا هیچ تفاوتی ندارد. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۴۴۶۰، ۱۸۲۵ و ۱۶۲۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۶۴۰ میلی‌متر است که آن را در رده کراس اوورهای کامپکت قرار می‌دهد.

همان‌طور که اشاره کردیم این خودرو توسط شرکت برساوش که سابقه واردات تویوتا کرولا سدان و تویوتا لوین را به کشور دارد عرضه خواهد شد و در این زمینه با شرکت معین خودرو ایرانیان که واردکننده محصولات ژاپنی دیگری همچون تویوتا کرولا 1.2 لیتری، تویوتا کرولا 1.5 لیتری و هوندا وزل است رقابت می‌کند.

مشخصات فنی Toyota Corolla Cross HEV

نمای عقب تویوتا کرولا کراس هیبرید نمای عقب تویوتا کرولا کراس هیبرید

در بخش فنی، این خودرو هیبریدی از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. پیشرانه بنزینی کرولا کراس قادر به تولید قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۸۸ نیوتن‌متر و موتور برقی نیز قادر به تولید قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۶ نیوتن‌متر است. مجموع توان این دو موتور به‌صورت ترکیبی به ۱۹۴ اسب بخار می‌رسد که توسط یک گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۹.۲ ثانیه اعلام شده است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مک‌فرسون و در قسمت عقب از نوع غیر مستقل پیچشی است.

امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا کرولا کراس هیبرید وارداتی

نمای داخلی تویوتا کرولا کراس هیبرید نمای داخلی تویوتا کرولا کراس هیبرید

از امکانات نسخه وارداتی این خودرو به بازار ایران می‌توان به ۶ کیسه هوای ایمنی، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک به‌همراه سیستم پاک‌سازی هوای کابین، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، نمایشگر مولتی‌مدیا لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، کلاستر دیجیتال راننده، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار خروج از خط، رادار حرکت بین خطوط، کنترل نور بالای خودکار، رادار تابلوخوان و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

در نهایت باید منتظر بمانیم تا این خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه و سپس قیمت آن توسط واردکننده اعلام شود.

کاتالوگ تویوتا کرولا کراس هیبرید

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات سرس HM7، شاسی بلند جدید ماموت خودرو میتسوبیشی اوتلندر ۵ نفره + مشخصات فنی و قیمت لاماری ایما برقی + مشخصات فنی و قیمت

نظر شما