شناسهٔ خبر: 67175898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در تولید ماهی قزل آلا

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم ، ۲۳ هزار تن ماهی قزل آلا در استان ، روانه بازار شد.

صاحب‌خبر -

معتمدی پور در نخستین رویداد جام رسانه‌ای امید در یاسوج گفت: در انتهای دولت گذشته میزان تولید ماهی قزل آلا در استان ۱۹ هزار تن در سال بود که در دولت سیزدهم به ۲۳ هزار تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه شیلات خوراک است اضافه کرد: در حال حاضر ۸ کارخانه خوراک ماهی در استان در دست ساخت است و تا پایان این دولت، دو کارخانه از این تعداد به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در بخش طیور استان نیز دو کشتارگاه مرغ در بهمئی و گچساران به ترتیب با ۳۷ و ۶۷ درصد پیشرفت کاری در دست ساخت است که در صورت بهره برداری می‌توانیم صادر کننده مرغ به خارج از استان باشیم.

معتمدی پور همچنین از افزایش ۲۷ درصدی کل محصولات زراعی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در سال‌های گذشته ۴۰ هزار تن بود که هم اکنون به ۷۰ هزار تن رسید و این یک رکورد تاریخی بود.

جام رسانه‌ای‌ امید با حضور ۱۶ گروه رسانه‌ای از مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در دانشگاه یاسوج در حال برگزاری است.

در این رویداد رسانه ایی مدیران ارشد استان در حوزه های مختلف به تبیین دستاوردها و ظرفیت های پیش روی حوزه مربوطه می پردازند و خبرنگاران و فعالان رسانه حاضر در جلسه در این زمینه تولید محتوا می کنند.

نظر شما