شناسهٔ خبر: 67174601 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۶۴ هنرستان در دست ساخت هستند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در دولت سیزدهم ۱۹۴ هنرستان ساخته شده و ۱۶۴ هنرستان در حال احداث است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که تخصیص فضا‌های آموزشی به عهده خود وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: در دولت سیزدهم ۱۹۴ هنرستان ساخته شده اند و تحویل داده‌ایم.

وی با بیان این که ۱۶۴ هنرستان در حال احداث است؛ افزود: طرح آیین نامه مهارت، عدد قابل توجهی را به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تکلیف کرده به طوری که جریان ساخت هنرستان‌ها به یکی از اولویت‌های این سازمان تبدیل شده است.

او ادامه داد: ضوابط ساخت هنرستان‌های خاص در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است؛ در همین راستا ادارات آموزش و پرورش باید به فضا‌های آموزشی توجه کنند.

خان محمدی با بیان این که در ۵ سال گذشته برای نخستین بار برای تمام هنرستان‌ها تجهیزات ارسال شده اند؛ تصریح کرد: دانش آموزان به دلیل این که در متوسطه دوم وارد هنرستان می‌شوند ساخت و آماده سازی فضاهای آموزشی متناسب با رشته سخت است. البته بر اساس بررسی‌های انجام شده وزارت آموزش و پرورش به حدود هزار و ۷۰۰ فضا نیازمند است که باید ساخته شود.

پیش از این نیز الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: برای تاسیس هنرستان در مناطق محروم ما نیازمند ساختمان، تجهیزات و امکانات هستیم که متاسفانه در اختیار سازمان سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان نیست.

وی افزوده بود: تعداد هنرستان‌ها در مناطق محروم بسیار محدود است؛ اگر شهری شرایط لازم، ساختمان و تجهیزات لازم برای تاسیس هنرستان‌ها را داشته و همچنین داوطلب باشد تا هنرستانی برای هنرآموزان استعداد‌های درخشان در منطقه خود تاسیس کند ما شرایط لازم را فراهم می کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما