شناسهٔ خبر: 67173775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

اصلاح بذر و فناوری با تنش آبیِ کشاورزی اصفهان مقابله کرد

اکبر مهدی‌زاده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: اصلاح بذر و بهره‌گیری از ارقام مطلوب و فناوری‌های نوین با تنش آبی کشاورزی در این استان مقابله کرد.

صاحب‌خبر -

مهرداد مرادمند، روز ( پنجشنبه، ۲۴ خرداد) در سفر به تیران و کرون و افتتاح ۱۸ پروژه عمرانی در این شهرستان، اظهار کرد: تنش آبی یکی از چالش‌های جدی در حوزه کشاورزی استان اصفهان بود که اقتصاد و نیازهای این منطقه را تحت تاثیر قرار داده بود.

وی افزود: استفاده از ارقام تاب‌آور در مقابل کم آبی و اصلاح بذر با کمبود منابع آب در استان اصفهان مقابله کرده و باعث شده که جریان کشت و کار کشاورزی انجام شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان استفاده از فناوری‌های نوین از جمله توسعه گلخانه‌ای در اقتصاد کشاورزی کارآمد بوده و در برابر تنش آبی موثر بوده است.

مرادمند با بیان اینکه بارندگی‌های پایانی زمستان و بهاره در تامین آب نقش مهمی داشته، خاطرنشان کرد: به واسطه همین بارندگی‌ها ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به کاشت غله اختصاص یافته و کشاورزان به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

وی با بیان اینکه تیران و کرون یکی از قطب‌های کشاورزی استان اصفهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: این منطقه در کاشت محصولات گلخانه‌ای و تکمیل حلقه تولید موفق بوده که بالای ۹۰ درصد تولیدات آن صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: این هفته ۹۰ پروژه کشاورزی، دامداری و دامپروری با سرمایه‌گذاری و هزینه بالغ بر پنج هزار و ۲۶۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادمند اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بالغ بر هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت خواهند شد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از تسهیلات بانکی استفاده می‌کند، خاطرنشان ‌کرد: تنوع موضوعات سرمایه‌گذاری به اقتصاد استان و کشور کمک کرده و باعث ایجاد فرصت‌های جدید درآمدی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآورشد: از میان کل پروژه‌های مورد بهره برداری در این هفته، یک پنجم آن متعلق به تیران و کرون بوده و این منطقه در دوره‌های مختلف بهره برداری از پروژه‌های کشاورزی سهم بالایی از منظر تعداد و میزان سرمایه‌گذاری دارد.

انتهای پیام 

نظر شما