شناسهٔ خبر: 67173000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی:

بهره برداری کامل پروژه گردشگری بندر چمخاله موجب تحول اقتصادی منطقه‌ می شود

رشت- ایرنا- نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای فاز اول بندر گردشگری چمخاله گفت : بهره برداری کامل از ۲ مرحله پروژه یاد شده تحول اقتصادی عظیمی در منطقه ایجاد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهرداد لاهوتی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود افزود :سازمان بنادر تا کنون پنج هزار میلیاردریال برای پروژه گردشگری چمخاله هزینه کرده و سه هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای راه دسترسی به این بندر نیاز است.
وی ادامه داد: برای فاز دوم بندر گردشگری چمخاله ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است که باید با مشارکت بخش دولتی و خصوصی سرمایه گذاری این پروژه تکمیل شود.
لاهوتی با تاکید بر اینکه کنار گذر لنگرود اولویت ما در این شهرستان است، تصریح کرد: یک هزار و ۶۵۰میلیارد ریال اعتبار برای پروژه کنار گذر انزلی در سال‌جاری اختصاص یافته و باید به جد این پروژه را دنبال کنیم.
وی بیان کرد : همه مصالح این پروژه باید از شهرستان تامین شود در غیر اینصورت مجبوریم که از لوشان مصالح بیاوریم که بخش عمده اعتبار اختصاص داده شده صرف انتقال مصالح می شود در صورتی که شهرستان خود این مصالح را دارد.
وی گفت: رودخانه های شهرستان اکنون با انباشت مصالح روبرو هستند و این زنگ خطری برای سرریز شدن آب در هنگام بارش شدید و جاری شدن سیلاب است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم شهرستان لنگرود همواره حضور با شکوهی در انتخابات داشتند و در این مقطع نیز دشمنان را ناامید خواهند کرد.
دستگاههای دولتی حق فعالیت برای حمایت یا علیه کاندیداها را ندارند
فرماندار لنگرود هم در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید رئیسی و خدمات وی گفت: اینک بعد آن حادثه تلخ در تدارک برگزاری انتخابات هستیم، بنابراین آمادگی از قبل وجود ندارد و فرآیندی که باید طی پنج ماه طی می شد هم اینک در کمتر از یکماه باید تمهید شود.
وی با بیان اینکه مردم مداری و ولایت مداری از مهمترین شاخصه های رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بود، گفت: باید با انتخاب مان راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند.
فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه سلامت، امنیت و مشارکت مهمترین موضوعات در برگزاری انتخابات است، اظهار کرد: براساس ماده ۶۸ هیچ کدام از دستگاههای دولتی نباید در حمایت یا علیه هیچ کاندیدایی فعالیت کنند.
محمد رضا جلالی ادامه داد: بر اساس این قانون؛ موضوع یاد شده جرم انگاری شده و بواسطه آن با متخلفان برخورد می شود.
فرماندار لنگرود همچنین از شهرداران خواست تا مکان هایی را برای نصب پوسترها آماده کنند و برای حضور احتمالی هریک از کاندیداها به شهرستان آمادگی داشته باشند تا در مکانی تعیین شده هواداران بتوانند حضور یافته و کاندیداها بتوانند برنامه های خود را برای مردم تبیین کنند.
جلالی همچنین به الزام همکاری دستگاه‌های اجرایی با ستاد انتخابات و هیات نظارت تاکید کرد.
جلالی در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای دلسرد کردن مردم افزود: روسای ادارات باید عملکرد ۴۵ ساله نظام و نیز دولت سیزدهم و خدمات رییس جمهور شهید را برای مردم تبیین کنند.
فرماندار لنگرود در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای سومین سال پیاپی دچار تنش آبی هستیم، گفت: قطعی برق کشاورزی مشکلاتی را برای آبیاری شالیزارها بدلیل عدم توانایی در استفاده از ایستگاههای پمپاژ ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان لنگرود در انتهای آبخور شبکه سفید رود قرار دارد بر مدیریت آب از منابع داخلی شهرستان تاکید کرد.

نظر شما