شناسهٔ خبر: 67172605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

عملکرد دولت سیزدهم در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطلوب است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خدمات دولت سیزدهم در بخش کشاورزی را مطلوب عنوان کرد و گفت: در زمینه تولید طیور، ماهی سردآبی، خرید تضمینی گندم و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی افزایش چشمگیری داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور، عصر امروز_ پنجشنبه، بیست‌وچهارم خرداد_ در حاشیه رویداد رسانه‌ای جام رسانه امید در یاسوج، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تولید مرغ گرم در سال ۱۴۰۱، ۱۳ هزار و ۱۵۰ تن بوده که در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۰ هزار تن رسیده‌است، نیاز استان ۲۱ هزار تن است و تثبیت تولید و رشد اقتصادی استان را شاهد بودیم.

وی افزود: در رابطه با تولید طیور دو زنجیره بزرگ در سطح استان شروع شد، که در بهمئی ۳۰ درصد و در گچساران ۶۷ درصد پیشرفت داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تولید طیور در گچساران در هفته دولت افتتاح خواهد شد و هشت هزار تن به تولیدات استان اضافه خواهد کرد و می‌توانیم این تولیدات را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث شیلات و در انتهای دولت گذشته تولید آبزیان ۱۹.۵ هزار تن بوده‌است که در دولت سیزدهم این میزان به بیش از ۲۳ هزار تن رسیده که تسهیلات سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری در این افزایش اثرگذار بوده‌است.

معتمدی‌پور خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در بحث ماهیان سردآبی در سال گذشته رتبه برتر شیلات را به‌دست آورد و در بحث زراعت ۳۴ درصد افزایش داشتیم که شاخص خوبی در سال‌های اخیر کسب شده‌است.

وی افزود: میانگین خرید تضمینی گندم در دهه‌های گذشته ۴۰ هزار تن متوسط خرید سالانه بوده، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۶ هزار تن خرید گندم داشتیم و در سال ۱۴۰۱، حدود ۷۴ هزار تن خرید مازاد کشاورزان را داشتیم، که رکوردی تاریخی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت تولیدکنندگان و کارشناسان اجرایی بیش از ۸۰ هزار تن گندم سیلویی و بذری از کشاورزان خریداری کردیم که مهم‌ترین شاخص امنیت غذایی است که به‌دست آوردیم.

وی تصریح کرد: در بحث گلخانه‌ها در اوایل انقلاب ۳۳ هکتار گلخانه داشتیم و در مدت سه ساله دولت سیزدهم ۱۳۷ هکتار آماده واگذاری به مردم در بحث شهرک‌های گلخانه‌ای در سامانه واگذاری قرار دارد که واجدین شرایط می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

معتمدی‌پور با بیان اینکه در تمام شاخص‌های آب و خاک صعود داشتیم، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خلأیی که در استان وجود داشت در بحث صنایع تبدیلی بود، قبل از دولت سیزدهم ۱۲ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی داشتیم، اما در حال حاضر بیش از دو برابر ظرفیت کارخانه‌ای بالای صفر داریم.

وی افزود: هشت کارخانه تأمین خوراک آبزیان در دستور کار است، دو کارخانه نیز به بهره برداری خواهد رسید، که پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با طرح‌هایی مربوط به نهضت ملی مسکن که از مهمترین سیاست دولت سیزدهم بوده، گفت: بحث فرم «ج» در میان بود، در جهاد کشاورزی املاکی که قرار بود به طرح‌ها اختصاص داده شود به نهضت ملی مسکن اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان ۱۴ شرکت در بخش کشاورزی مشارکت داده شده‌اند و از معدود دستگاه‌هایی هستیم که از حضور نخبگان به عنوان مشاور استفاده کردیم.

نظر شما