شناسهٔ خبر: 67172032 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

رایزنی های باقری در عراق

خبرگزاری ایرنا

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های فشرده خود در عراق با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری سرپرست وزارت خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های فشرده سفره دو روزه خود به عراق با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار برای شادی روح شهدای خدمت فاتحه‌ای قرائت شد.

باقری پیش از این با رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرده بود

محمد شیاع السودانی امروز در دیدار با باقری و هیأت همراه تاکید کرد که عراق به مسیر تقویت روابط با ایران و پایه‌های همکاری سازنده بین دو کشور ادامه می‌دهد که این همکاری و تقویت روابط منافع دو کشور همسایه را تامین و باعث رشد و شکوفایی دو ملت می‌شود.

در این دیدار مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و نتایج دردناک انسانی و جنایات وحشیانه‌ای که اشغالگران صهیونیست روزانه نسبت به مردم فلسطین انجام می‌دهند و ضرورت تلاش جدی از سوی جامعه بین‌المللی برای توقف جنگ این رژیم و ممانعت از وسعت درگیری در منطقه مورد گفتگو قرار گرفت.

دو طرف بر پیگیری کمیته‌های مشترک دو کشور برای برگزاری جلسات و اجرای عملی تفاهمات امضا شده بین دو کشور در حوزه‌های انرژی، امنیت، آموزش و حمل و نقل تاکید کردند.

علی باقری کنی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مسئولان عراقی در همدردی با ایران در پی حادثه تاسف بار اخیر، از نقش محوری عراق در منطقه و تلاش عراق برای تقویت ثبات از طریق نزدیک کردن دیدگاه‌های کشور‌ها تمجید کرد و گفت: ایران از تلاش‌های عراق برای اجرای پروژه راه توسعه حمایت می‌کند. باقری همچنین آمادگی ایران برای مشارکت در این پروژه را اعلام کرد.

دیپلمات ارشد کشورمان که به منظور انجام سفری دو روزه به بغداد سفر کرده است، ظهر پنجشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری عراق با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور این کشور هم دیدار و گفتگو کرد.

همچنین در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه ایران با فواد حسین وزیر خارجه عراق آخرین تحولات منطقه به ویژه جنگ غزه و تنش در مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی بررسی شد؛ پس از این دیدار دو طرف در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران سپس با فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد. باقری و فائق زیدان در این دیدار بر توسعه همکاری‌های قضایی میان دو کشور تاکید کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز - پنجشنبه ۲۴ خرداد - وارد بغداد شد تا در سفری دو روزه با مقامات بلندپایه این کشور ملاقات و گفتگو کند.

وی روز جمعه نیز با سفر به اربیل و سلیمانیه با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو خواهد داشت.

نظر شما