شناسهٔ خبر: 67171740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اصفهان تولیت صادرات هنری ایران را بر عهده گیرد

سعید احمدی

معاون صنایع دستی کشور در آئین اختتامیه پاسداشت هفته صنایع دستی و در جمع هنرمندان اصفهانی تأکید کرد: اصفهان باید تولیت صادرات هنری ایران را به عهده گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، عصر امروز ۲۴ خردادماه با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از هنرمندان اصفهانی، آئین اختتامیه پاسداشت هفته صنایع‌دستی با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور، امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل تالار نشست‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

در این نشست معاون صنایع‌دستی کشور گفت: امروزه هنرمندان صنایع‌دستی نیازمند تشویق نیستند، بلکه نیازمند حمایت هستند، لذا باید برای هنرمندان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دغدغه فروش نداشته باشند و فقط دغدغه تولید داشته باشند.

او افزود: بی‌تردید اصفهان باید تولیت صادرات هنری ایران را به عهده بگیرد، لذا از تمامی دست اندرکاران صنایع دستی استان، از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اصفهان گرفته تا سایر نهادها انتظار داریم تا تولید، آموزش، نمایش و فروش را در دستور کار خود قرار دهند.

جلالی تصریح کرد: امروز با کمال تاسف اکثر هنرمندان انفرادی عمل میکنند، لذا باید تلاش کنیم تا تمامی هنرمندان در رشته‌های مختلف با ایجاد اتحاد میان یکدیگر زنجیره‌ای از ارزش فرهنگی و اقتصادی را فراهم آورند تا بتوانند اقتصاد مبنی بر صنایع دستی را در استان نهادینه سازی کنند.

معاون صنایع دستی کشور خاطر نشان کرد: امروز کارخانه عظیم ریسباف به همت همگان در حال احیا است و امیدوارم این مجموعه عظیم بتواند به محملی برای بروز و ظهور هنر و هنرورزی هنرمندان اصفهانی تبدیل شود.

در ادامه این آیین و با حضور معاون صنایع دستی کشور از نشان لوح ثبت بین المللی نشان جغرافیایی کاشی هفت رنگ اصفهان رونمایی شد. 

همچنین در بخش پایانی آیین اختتامیه هفته پاسداشت صنایع دستی اصفهان از فعالان ودست اندرکاران صنایع دستی اصفهان به ویژه حامیان صنایع دستی اصفهان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما